Habitaren The Block -kortteli kokoaa nuoria kykyjä

IN FORMAL esittelee opiskelijoiden keittiökonekonsepteja ja EDITED Aaltoliike-projekti kokeellisia kierrätyskirjoista valmistettuja teoksia.
Kuvassa Habitaren Ahead!-alue, Messukeskus, kuvaaja Pekka Hannila / Sorbass Oy

IN FORMAL -näyttelyn konseptit ovat Advanced Form Exploration Project -kurssin tuloksia Aalto-yliopiston muotoilun laitokselta. Päätavoitteina oli syventyä aikaa kestävään estetiikkaan sekä pohtia "ylistailauksen" ja ymmärrettävän muotoilun eroavaisuuksia.

Collaborative and Industrial Design -koulutusohjelman maisteriopiskelijoiden suunnittelun kohteina olivat kahvinkeittimet ja muut keittiön koneet. Inspiraation lähteinä kurssilla toimivat nykyaikainen arkkitehtuuri, rakennettu ympäristö, uudet materiaalit ja ruokakulttuuri.

Mukana ovat opiskelijat Lauri Käkelä, Yuchao Chien, Krzysztof Witkowski-Soroczan, Aija Hannula, Huiyang Yu, Mikko Latomäki ja opettajana toiminut Simo Puintila.

Lukemattomia kirjoja, yllättäviä lähestymistapoja

Habitare-messujen The Block -korttelissa pääsee tutustumaan EDITED Aaltoliike-projektin kokeellisiin, kierrätyskirjoista toteutettuihin teoksiin ja designesineisiin.

Aaltoliike-projekti on Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun muotoilun laitoksen järjestämä monialainen kurssi. Kansainvälinen opiskelijaryhmä on tulkinnut herkkävireisesti kirjojen sivuja rakentaen niille uusia, kiinnostavia merkityksiä.

Kuvia ja lisätietoja IN FORMAL -näyttelystä osoitteessa in2015formal.tumblr.com, The Block-kortteli, osasto 7H10, Habitare

EDITED Aaltoliike-projekti, The Block -kortteli, osasto 7f1

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.