Hakeutuminen JOO-opintoihin muissa suomalaisissa yliopistoissa syksyllä 2024

Aalto-yliopiston läsnä oleva tutkinto-opiskelija voi hakea oikeutta suorittaa opintoja myös toisessa suomalaisessa yliopistossa JOO-sopimuksen puitteissa. Joustavaa opinto-oikeutta (JOO) voivat hakea sekä kandidaatti-, maisteri- että tohtoriopiskelijat. Opinto-oikeus myönnetään määräajaksi.

JOO-opinnot sisällytetään tutkintoon, ja niiden on esimerkiksi oltava opintoja, joita ei ole tarjolla kotiyliopistossa. JOO-opintoja suunnitellessasi sinun on hankittava ensin kotiyliopiston puolto niille opinnoille, joita haluat opiskella. Opintojen on siis ensin oltava osa hyväksyttyä henkilökohtaista opintosuunnitelmaa, ja opinnoista on keskusteltava oman ohjelman/pääaineen suunnittelijan tai koordinaattorin kanssa. Hakemukseen liitetään esimerkiksi hänen lausuntonsa kohtaan kotiyliopiston puolto.

Useat yliopistot, esimerkiksi Helsingin yliopisto, noudattavat kiinteitä hakuaikoja, ja seuraava haku on lokakuussa. Tällöin voi hakea opintoihin, jotka järjestetään keväällä 2025. Lokakuun 2024 hakuaikana tehtävien hakemusten on oltava Aalto-yliopiston käsittelyssä viimeistään 21.10.2024.

Hakuohjeet

Ohjeet Aalto-yliopiston opiskelijoille JOO-opintoihin hakeutumiseen muissa suomalaisissa yliopistoissa:

Anna palautetta sivusta

Picture of the themes of this course

Mind & Study - Hyvinvoivan opiskelijan työkalupakki (3op) toisessa jaksossa

Suosittu Mind & Study - Hyvinvoivan opiskelijan työkalupakki (3op) järjestään 2. jaksossa suomeksi ja englanniksi. Lisäksi tänä vuonna pienryhmäkeskustelut ovat mahdollisia myös ruotsiksi!
Opiskelijan opas uutinen, kuvitus
Opinnot Julkaistu:
Students working in team. Text Unite! Seed Fund Ideathon - Transforming ideas into impactful projects.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:
Opiskelijan opas uutinen, kuvitus
Opinnot Julkaistu:

Opi kieliä ja viestintätaitoja syksyllä – ilmoittaudu KiViTa-kursseille nyt!

Hae viimeistään 30.9. Opiskele kieliä, kirjoitus- tai viestintätaitoja ja suomea.