Haku Aalto-yliopiston luovien alojen esihautomo-ohjelmaan on auki – hakuaikaa on 16.9.2024 asti

Aalto Digital Creatives -esihautomon tavoitteena on auttaa luovien alojen opiskelijoita, tutkijoita ja tekijöitä yrittäjyyden alkumetreillä.  Esihautomo-ohjelman kuudes kierros alkaa lokakuussa 2024.
Aalto Digital Creatives visual image
Graafinen suunnittelu: Janne Kuisma

Ohjelmaan osallistuville tiimeille tarjotaan työkaluja yritysideoidensa kirkastamiseen ja suojelemiseen, mahdollisuuksia verkostoitumiseen ja pitchaus-koulutusta.

Mukaan etsitään luovien alojen ammattilaisia, joiden yritysideoissa yhdistyy luovuus ja digitaalinen teknologia. Esihautomo-ohjelman kuudes hakukierros on auki 16.9.2024 asti.

Mukaan valittavien yritysideoiden aiheet vaihtelevat laajasti ja ne voivat olla esimerkiksi seuraavista aiheista:

• audiovisuaalisen tarinankerronnan uudet muodot, metodit ja teknologiat
  • teknologialla tehostettu taide, muotoilu ja viihde
  • laskennallisten metodien käyttö luovissa projekteissa
  • interaktiiviset ja lisätyn todellisuuden kokemukset ja pelit
  • luovilta aloilta kumpuavat tai luovia aloja palvelevat alustat

Aalto Digital Creatives -ohjelmaan voi hakea yksin tai yhdessä tiimin kanssa. Hakijoilta ei vaadita aiempaa kokemusta yritystoiminnasta, vaan valintakriteereissä painotetaan luovan alan taustaa, yritysidean kehittämisen mahdollisuuksia, sen tuomaa ratkaisua ja idean vaikuttavuutta kestävän tulevaisuuden näkökulmasta.

Aalto Digital Creatives -esihautomo on osa Helsingin kaupungin luomaa Kampusinkubaattorit-verkostoa, johon kuuluu seitsemän korkeakoulua. Verkoston tavoitteena on vahvistaa kaupungin roolia innovaatiolähtöisen yrittäjyyden tukemisessa. Aalto-yliopistossa hanketta koordinoi Aalto Startup Center sekä Aalto Studios.

Ohjelman hakuinfo järjestetään syyskuun alussa. Lisätietoja päivitetään tälle sivulle lähempänä tapahtumaa.

Aalto Digital Creatives

Aalto Digital Creatives on luoville aloille suunnattu esihautomo-ohjelma, joka kuuluu Helsingin kaupungin Kampusinkubaattorit-ohjelmaan.

Haku esihautomo-ohjelmaan on auki 16.9.2024 asti.
Aalto Digital Creatives logo image

Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.