Haku uuteen energia-alan maisteriohjelmaan käynnissä

Aalto-yliopiston uusi energia-alan maisteriohjelma Advanced Energy Solutions alkaa syksyllä 2017.

Haku uuteen ohjelmaan on parhaillaan käynnissä ja päättyy 25.1.2017.

”Energia- ja kestävä kehitys ovat keskeisiä alueita, kun halutaan löytää vastauksia maailman polttavimpiin ongelmiin", kertoo yliopiston opetuksesta vastaava vararehtori, professori Eero Eloranta. Halusimme siksi luoda ohjelman, joka tukee Aallon strategiaa ja lupausta kouluttaa muutoksentekijöitä – Educating Game Changers.”

”Uusi maisteriohjelma tarjoaa opiskelijoille kattavan näkymän alalle ja luo samalla synergiaa ja yhteistyömahdollisuuksia tutkimuksessa”, tiivistää ohjelman johtaja, professori Martti Larmi.

Tavoitteena on tuoda esille Aalto-yliopiston energia-alan huippuosaamista sekä Suomessa että kansainvälisesti ja houkutella ohjelmaan lahjakkaita hakijoita kaikkialta maailmasta.

Ohjelmassa on neljä pääainetta:

Diplomi-insinöörin tutkinnon laajuus on 120 opintopistettä. Tutkinto koostuu pääaineen opinnoista, vapaasti valittavista opinnoista ja diplomityöstä. Kaikilla opiskelijoilla on pääaineessa yhteinen moduuli, jonka tavoitteena on tarjota opiskelijalle hyvä tuntemus energiajärjestelmistä ja -markkinoista.

Lisätietoja:

Professori Martti Larmi

URL kopioitu

Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.