Huawei-stipendit kolmelle opinnoissaan menestyneelle opiskelijalle

Aalto-yliopiston tekniikan tukisäätiö jakoi palkinnot kolmelle Sähkötekniikan korkeakoulusta edellisenä vuonna valmistuneelle diplomi-insinöörille. Stipendeillä haluttiin tukea lupaavia ja lahjakkaita opiskelijoita.
Master’s Programme in Electronics and Nanotechnology / Micro and Nanoelectronic Circuit Design major. Piirilaboratorio.
Piirilaboratorio. Kuva: Aalto-yliopisto

Aalto-yliopiston tekniikan tukisäätiö jakoi helmikuussa 2021 Huawei Pro Gradu -stipendit kolmelle Sähkötekniikan korkeakoulusta valmistuneelle diplomi-insinöörille. Stipendejä varten ei ollut hakuprosessia, vaan prosessissa huomioitiin kaikki vuonna 2020 Sähkötekniikan korkeakoulussa suoritetut tutkinnot, jotka liittyivät tekoälyyn, ääneen, turvallisuuteen, antenneihin tai integroituihin piireihin. Päätös palkinnosta perustui opintomenestykseen ja diplomityön arvosanaan. 2000 euron arvoiset palkinnot saivat Doru-Stefan Irimescu, Anssi Moisio ja Samu-Ville Pälli.

Palkinnon saanut Samu-Ville Pälli työskentelee tällä hetkellä tohtoriopiskelijana Elektroniikan ja nanotekniikan laitoksella millimetriaalto- ja terahertsitekniikan tutkimusryhmässä. Hänen tutkimuksensa keskittyy millimetriaalloilla kuvantamiseen taajuusdiversiteettiä hyödyntävien hologrammien avulla, ja se on suoraa jatkoa hänen diplomityölleen. Pällin mukaan opinnoissa menestymisestä on ollut hyötyä jo yliopistoon pääsemisestä alkaen. Hän pääsi opintojensa aikana myös työskentelemään tutkimusapulaisena yliopistolle.

”Uskon, että kun opiskelumotivaatio ja kiinnostus opittavaa asiaa kohtaan on korkealla, hyvä opintomenestys seuraa itsestään perässä. Opiskelu ja vapaa-aika on myös tärkeää pitää tasapainossa”, hän sanoo.

Palkintoja jaetaan myös tulevina vuosina

Palkintojen taustalla on Huawein tekemä lahjoitus Aalto-yliopiston tekniikan tukisäätiölle, joka jakaa palkinnot myös vuosina 2022 ja 2023. Lahjoituksella haluttiin muun muassa kannustaa tekniikan alan opiskelijoita opinnoissaan.

"Haluamme lämpimästi onnitella stipendin saajia erinomaisista akateemisista saavutuksista. Olemme iloisia saamastamme mahdollisuudesta lahjoittaa varoja Aalto-yliopiston stipendeihin lupaavien ja lahjakkaiden opiskelijoiden tukemiseksi. Arvostamme suuresti Aallon kanssa tehtävää yhteistyötä ja haluamme kannustaa tekniikan alan opiskelijoita menestymään opinnoissaan ja kehittämään edelleen osaamistaan myös jatkossa, sanoo Mikko Terho, Huawei Suomen tutkimus- ja tuotekehityskeskusten johtaja.

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu / Kuva Roope Kiviranta
Nimitykset Julkaistu:

Professorinimityksiä Kauppakorkeakoulussa

Prottoy Akbarin, Pablo Warnesin, Erkki Vihriälän ja Christoph Huberin nimitykset astuvat voimaan 1.8.2024.
Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.