Ideoiden juhlaa

Muistutin, tuulenmittausmasto ja retkeilyvarusteiden kokeilupalvelu – tulevaisuuden tuotekehittäjät tekivät jälleen vaikutuksen PDP-gaalassa.

Aalto-yliopiston Design Factoryn vuosittain järjestämällä tuotekehityskurssilla monialaiset ja -kansalliset opiskelijatiimit ratkovat yritysten haasteita. Tänä vuonna yhdeksäntoista projektin parissa ahersi reilut kaksisataa opiskelijaa, jotka esittelivät projektiensa tuloksia 22. toukokuuta järjestetyssä PDP-gaalassa.

Tiimi Ideators suunnitteli Stalatubelle modulaarisen tuulenmittausmaston, joka on vain yksi esimerkki ruostumattoman teräksen lukuisista eduista.

Tiimi Into the Box suunnitteli Valmetille edullisen ja yksinkertaisen menetelmän, jonka avulla massiiviset paperikoneen telat voidaan lastata normaaleihin kontteihin kalliiden päältä avattavien konttien sijaan.

Tiimi Supear esitteli Fortumille ideoimaansa muistutusjärjestelmää, jossa tärkeisiin tavaroihin kiinnitettävien RFID-tunnisteiden ja lukijalaitteen yhdistelmä varmistaa, ettet enää koskaan lähde kotoa ilman avaimia tai lompakkoa.

Tiimi Yonder rakensi palvelun, jonka avulla on mahdollista testata laadukkaimpia retkeilyvarusteita ja löytää niistä itselle kaikkein sopivimmat.

TeaMetro suunnitteli Espoon kaupungille Otaniemen metroaseman käyttäjäkokemuksen, joka mahdollistaa esimerkiksi taidenäyttelyistä nauttimisen metrojunaa odottaessa.

Projektien esittely täytti Design Factoryn Stagen.

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.