Ikkuna yliopiston tutkimukseen ja taiteeseen

Research.aalto.fi-palvelu kokoaa julkaisut sekä tieteelliset ja taiteelliset aktiviteetit.

Uusi verkkopalvelu research.aalto.fi näyttää ajantasaisen ja kattavan tiedon Aalto-yliopiston tutkimuksesta, julkaisuista, taiteellisesta toiminnasta, aktiviteeteista ja infrastruktuureista

Tietoja voi selata esimerkiksi henkilön profiilin kautta, tieteenaloittain tai organisaation perusteella. Tietojärjestelmässä on noin 3 500 akateemista henkilöä ja 94 000 yksittäistä aktiviteettia tai tuotosta.

Järjestelmä toimii linkkinä yliopiston avoimeen julkaisuarkistoon. Sen kautta pääsee lukemaan avoimesti saatavilla olevia tutkimusjulkaisuja ja lataamaan väitöskirjoja verkkoversioina.

Palvelun kautta on myöhemmin myös mahdollisuus selailla yliopiston avoimia tutkimusaineistoja ja etsiä avoimesti käytettävissä olevia infrastruktuureja.

Tutustu palveluun

Peter Liljeroth
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Eurooppalainen jättirahoitus uusien kvanttimateriaalien tutkimukseen

Professori Peter Liljeroth sai Euroopan tutkimusneuvostolta miljoonarahoituksen kvanttimateriaalien kehittämiseen. Uusista materiaaleista toivotaan rakennusainesta toistaiseksi ennennäkemättömiin kvanttilaitteisiin.
Two students and a professor sitting around a table, talking and looking at laptop screen.
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Tule uusien tohtoriopiskelijoiden tutoriksi marraskuussa 2024

lmoittaudu uusien tohtoriopiskelijoiden tutoriksi orientaatiopäiville!
Kaivuri työmaalla kahden rakennuksen välissä, maassa putkia ja muuta metallia.
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tutkijat kehittivät ensimmäisen hiilinegatiivisen sideaineen – merkittävä vaikutus infrarakentamisen päästöihin

Biopohjaisella sideaineella voidaan korvata runsaspäästöisen sementin käyttöä infrarakentamisessa.
Professor Maarit Karppinen
Nimitykset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Professori Maarit Karppinen on nimitetty Euroopan tutkimusneuvosto ERC:n jäseneksi

Aalto-yliopiston epäorgaanisen materiaalikemian professori Maarit Karppinen aloittaa kautensa ERC:n tieteellisen neuvoston jäsenenä 1. tammikuuta 2025.