Jussi-patsaita Aallon alumneille

Jussi-gaalassa palkittiin niin Elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitoksen kuin Muotoilun laitoksen alumneja usealla pystillä.
Three people sitting in a taxi
Aurora ja Darian taksissa, elokuvasta Aurora

Eilisessä Jussi-gaalassa Aallon alumnit olivat taas kerran voitokkaita! Suurin voittopotti peräti seitsemällä Jussi-patsaalla meni Miia Tervon ohjaajamalle ja Max Malkan tuottamalle elokuvalle Aurora. Elokuva voitti parhaan elokuvan, parhaan ohjauksen, parhaan käsikirjoituksen, parhaan naispääosan, parhaan miessivuosan, parhaan naissivuosan ja parhaan pukusuunnittelun Jussit. Pukusuunnittelun Aurora -elokuvaan teki vaatetusuunnittelun ja pukutaiteen koulutusohjelmasta valmistunut Jouni Mervas.

Pietari Peltola palkittiin parhaan kuvauksen, Micke Nyström parhaan äänisuunnittelun ja Mervi Junkkonen parhaan leikkauksen Jussilla elokuvasta Koirat eivät käytä housuja.

Parhaaksi dokumenttielokuvaksi valittu Aatos ja Amine ohjasi ç ja tuotti Hannu-Pekka Vitikainen.

Reetta Aalto, Kirsikka Saari, Jenni Toivoniemi, Miia Tervo ja Alli Haapasalo palkittiin Nordisk Film -säätiön palkinnolla Tottumiskysymys -elokuvastaan.

Onnittelut voittajille!

Nordisk Film säätiön -palkinto jaetaan vuosittain ja sen saajan valitsee riippumaton, elokuvantekijöistä koostuva tuomaristo. Vuonna 2020 tuomaristoon kuuluivat tuottaja Miia Haavisto (tuomariston puheenjohtaja), elokuvaohjaaja Aleksi Salmenperä, käsikirjoittaja Iiro Küttner, näyttelijä, ohjaaja ja käsikirjoittaja Peter Franzén, elokuvaaja Aarne Tapola sekä Filmiauran hallituksen jäsen Manna Katajisto.

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.
Daniel Martin-Yerga
Nimitykset Julkaistu:

Daniel Martin-Yerga on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian ja materiaalitieteen laitokselle

Ph.D. Daniel Martin-Yerga on nimitetty Aalto-yliopiston Kemian ja materiaalitieteen laitokselle määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään.