K-ryhmästä Kauppakorkeakoulun uusin Premium Partner

K-ryhmä ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu solmivat kolmen vuoden yhteistyösopimuksen.
k-merkki--700x400_fi_fi.png

”Olemme erityisen kiinnostuneita luomaan verkostoja tulevaisuuden liiketoiminnan kehittäjien, palvelumuotoilijoiden ja digiosaajien kanssa. Aalto-yliopiston kansainvälinen yhteisö luo meille mahdollisuuden kehittää liiketoimintaamme yhä kansainvälisemmäksi, toteaa partneruuden motiiveista K-ryhmän Raisa Jyrkinen, Director, Talent & Organizational Development.

Kauppakorkeakoulun partneriohjelma tarjoaa yrityksille väylän yhteistyöhön Aalto-yliopiston kanssa. Osallistuessaan partneriohjelmaan yritys saa hyvin näkyvyyttä kampuksilla. Yritys pääsee osallistumaan laaja-alaisesti esimerkiksi opetukseen ja rekrytointeihin liittyviin toimintoihin. Lisäksi ohjelman kautta yritys saa helposti suoria kontakteja Aallon asiantuntijoihin, kuten tutkijoihin ja professorikuntaan.

”Haluamme hyödyntää Aallon osaamisen K-ryhmäläisten strategisten osaamisten kehittämisessä ja tuoda K-ryhmään uusia, innovatiivisia työskentelytapoja. Toivomme, että löydämme esimerkiksi yhdessä opiskelijoiden kanssa sellaisia yhteistyön muotoja, jotka ovat opiskelijoille kiinnostavia ja jotka tukevat myös meidän liiketoimintaamme”, Jyrkinen sanoo.

Kohti aiempaa laaja-alaisempaa yhteistyötä

K-ryhmä ja Kauppakorkeakoulu ovat tehneet yhteistyötä mm. tutkimuksen saralla jo pitkään, mutta nyt yhteistyön toivotaan kehittyvän aiempaa syvemmäksi ja laaja-alaisemmaksi.

”Tavoittelemme pitkäkestoista ja tiivistä yhteistyötä, Raisa Jyrkinen painottaa. ”Aalto-yliopisto on omilla aloillaan kansainvälisesti arvostettu huippuyliopisto, jonka poikkitieteellinen opetustarjonta ja tutkimus vastaavat hyvin monipuolista liiketoimintaamme ja sen kehitystarpeita. Aalto-yliopisto on tehnyt Kauppakorkeakoulun johdolla yritysyhteistyötä jo pitkään ja olemme vaikuttuneita yhteistyötoiminnan systemaattisuudesta.”

”Olemme erittäin iloisia siitä, että saamme aloittaa partneriyhteistyön K-ryhmän kanssa ja tuoda K-ryhmän osaamisen opiskelijoidemme ja asiantuntijoidemme käyttöön. Yhteistyöstä tulee varmasti hedelmällistä ja molempia osapuolia innostavaa”, toteaa Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden päällikkö Jonna Söderholm.

Partneriohjelman kautta yritykset pääsevät tekemään pitkäjänteistä yhteistyötä Aalto-yliopiston kanssa monella eri osa-alueella. Työnantajamielikuvan kehittäminen, opetukseen osallistuminen, tutkimusyhteistyö esimerkiksi opiskelijaprojektien yhteydessä sekä vierailuluennoitsijana toimiminen ovat kaikki esimerkkejä mahdollisista yhteistyön tavoista. Tällä hetkellä ohjelman piirissä on 14 yritystä.

Lisätietoja:
Anne Salonvaara
Senior Manager, Corporate Relations
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu

URL kopioitu

Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Joukko ihmisiä kävelee Lehmuskujaa pitkin kesällä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vahva kokonaistulos: Suomen Akatemialta 27,5 miljoonaa euroa tutkimukseen

Akatemiatutkija- ja akatemiahankerahoituksen sai yhteensä 52 aaltolaista. Aalto-yliopistolle myönnetty rahoitus on kokonaisuudessaan 27,5 miljoonaa euroa.