Kansainvälisiin CEMS MIM -opintoihin kaksi reittiä

Ensi syksystä lähtien Kauppakorkeakoulussa on tarjolla kaksi vaihtoehtoa: Global Management / CEMS -maisteriohjelma ja vuoden kestävä Crown-mallinen CEMS MIM.
cems_club_fi_fi.jpg

Syksyllä 2016 Kauppakorkeakoulu lanseerasi uuden Global Management -maisteriohjelman, jonka toinen vuosi koostuu CEMS MIM -opintojen kokonaisuudesta. Myös Kauppakorkeakoulun ulkopuolisten opiskelijoiden on mahdollista hakea tähän ohjelmaan.

Aiemmin CEMS-opinnot ovat olleet tarjolla vuoden mittaisena 66 opintopisteen kokonaisuutena, niin sanottuna Crown-mallina, jonka aaltolaiset ovat voineet suorittaa maisteriohjelmansa ohella. Nyt tehdyn päätöksen mukaan myös Crown-mallinen CEMS MIM -ohjelma jatkuu.

Crown-malli innostaa aaltolaisia

Opiskelijat, jotka ovat jo kirjoilla jossain Aalto-yliopiston maisteriohjelmassa, voivat hakea Crown-malliseen CEMS MIM -ohjelmaan (66 ECTS), jonka he suorittavat Aallon maisteriohjelmansa ohella. Ehtona on, että heillä on suoritettuna vähintään 60 opintopistettä kaupallisia opintoja.

"Aallon monitieteellisyyttä kannustavan strategian hengessä olemme päättäneet Global management / CEMS -ohjelman lisäksi jatkaa CEMSin Crown-mallia", opetuksesta vastaava varadekaani Kristiina Mäkelä kertoo. "Olemme olleet ns. CEMS-koulu jo kohta 20 vuotta, ja uskon, että CEMS Crownin mahdollisuus houkuttelee jo kandivaiheessa opiskelijoita nimenomaan Aallon kauppakorkeakouluun."

”Crown-mallinen CEMS MIM on ollut suosittu aaltolaisten keskuudessa. Aikaisemmat ’cemssarit’ ovat innostuneena kertoneet muille aaltolaisille opiskelukokemuksistaan, intensiivisestä yritysyhteistyöstä ja aktiivisesta sosiaalista toiminnasta muiden opiskelijoiden kanssa, ja siten kannustaneet hakemaan Crowniin. On hienoa, että CEMS MIM -ohjelmaan on nyt tarjolla kaksi reittiä”, CEMSin akateeminen johtaja Rita Järventie-Thesleff sanoo.

Global Management /CEMS -maisteriohjelma lanseerattiin viime vuonna

”Ensimmäisessä Global Management / CEMS -maisteriohjelman haussa ohjelmaan haki opiskelijoita laajalti eri puolelta maailmaa. Opiskelijavalinta on vielä kesken, mutta hakijat olivat perehtyneet hyvin niin Suomeen, Aaltoon kuin uuteen ohjelmaankin”, Järventie-Thesleff iloitsee.

CEMS MIM -ohjelma sijoittui vuonna 2015 maailman neljänneksi parhaaksi johtamisen maisteriohjelmaksi Financial Timesin toteuttamassa globaalissa maisteriohjelmien rankingissa.

CEMS MIM -opintojen malleihin haetaan jälleen syksyllä 2017.

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu on maailman johtavien kauppakorkeakoulujen ja suuryritysten muodostamaan CEMS-yhteisön jäsen (the Global Alliance in Management Education). Yhteisössä on 30 jäsenyliopistoa ja 74 kansainvälistä yritysjäsentä. CEMS-yliopistojen opiskelijat voivat suorittaa arvostetun eurooppalaisen CEMS MIM -yhteistutkinnon (Master's in International Management).

Lisätietoja: http://biz.aalto.fi/fi/studies/cems/

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.