Kari Yli-Annalalle mediataiteen AVEK-palkinto

Elokuvataiteen jatko-opiskelija Kari Yli-Annala on saanut tämän vuoden AVEK-palkinnon. Mediataiteelle suunnattu 15 000 euron arvoinen palkinto jaettiin AVEKin 30-vuotisjuhlissa torstaina 7.9. AVEK-palkinto on merkittävin mediataiteelle suunnattu tunnustus Suomessa.

Yli-Annala on valmistunut Helsingin Kuvataideakatemiasta ja viimeistelee väitöskirjaansa Elokuva- ja lavastustaiteen laitokselle. Yli-Annalan 30-vuotinen ura mediataiteen alueella rikkoo genrerajoja ja viittaa kirjallisiin teoksiin, filosofiaan ja poliittisiin ilmiöihin. Palkintoraadin mukaan Yli-Annalan teokset ovat runollisia olematta kauniita ja kuvaus on koreografista. Monipuolinen Yli-Annala on myös opettaja, kirjoittaja ja kuraattori. Hän on ollut mukana perustamassa Kokeellisten taiteiden nomadista akatemiaa, AAVE-festivaalia ja suomalaisten liikkuvan kuvan taiteilijoiden FixC-osuuskuntaa.

Lisätietoja:kopiosto.fi/AVEK/kuvataiteilija-kari-yli-annala-sai-mediataiteen-avek-palkinnon

Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Tiny plant with text aside Unite! Seed Fund 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Yhteistyö Julkaistu:

Unite! Seed Fund 2024: Aalto mukana 13 rahoitusta saaneessa hakemuksessa

Unite! Seed Fund -rahaston tavoitteena on kannustaa ja tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden yhteistyöhankkeita.
Kunniatohtori Ashok Kumar
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston uusi tekniikan kunniatohtori Ashok Kumar on biotekniikan uranuurtaja

Professori Askhok Kumar on maailmanlaajuisesti palkittu biotekniikan tutkija ja uranuurtaja.