Kauppakorkeakoulu jälleen pohjoismaisten korkeakoulujen kärkikaksikossa

Aalto on sijalla 32. Financial Timesin eurooppalaisia kauppakorkeakouluja vertailevassa rankingissa.

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu sijoittui sijalle 32. Financial Times -lehden julkistamassa European Business School 2015 -rankingissa. Rankingissa listataan 85 parasta eurooppalaista kauppakorkeakoulua. Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu on toiseksi paras pohjoismainen kauppakorkeakoulu.

Vuosittain tehtävä ranking mittaa muun muassa kauppakorkeakouluista valmistuneiden ura- ja palkkakehitystä. Se kartoittaa myös opetuksen kokonaisvaltaista kansainvälisyyttä, kuten opiskelijoiden liikkuvuutta kotimaansa ulkopuolelle opintojen aikana.

Kauppakorkeakoulun alumneilla on ranking-tulosten muodostumisessa tärkeä rooli, sillä kysely lähetään aina kolme vuotta valmistumisen jälkeen.

− Iso kiitos vastausaktiivisuudesta vuonna 2012 korkeakoulustamme valmistuneille. He ovat vastauksillaan nostaneet Kauppakorkeakoulun tälle sijalle, dekaani Ingmar Björkman sanoo.

Aiemmin lokakuussa julkaistussa EMBA-ohjelmia vertailevassa Financial Timesin rankingissa liikkeenjohdolle suunnattu Aalto Executive MBA -ohjelma vahvisti asemaansa. Ohjelma saavutti globaalissa rankingissa sijan 76. parantaen sijoitustaan peräti seitsemällä.

Ranking-tulos on yhteenveto eri rankingien tuloksista. Financial Times European Business School 2015 -ranking julkaistiin 7.12.2015.

Suomalaisista kauppakorkeakouluista listalla on toista kertaa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun lisäksi toinenkin, Svenska handelshögskolan eli Hanken sijalla 76.

LisätietojaEuropean Business Schools 2015 Special Report (rankings.ft.com)

Financial Times: Aalto Executive MBA:n sijoitus parani seitsemällä

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kuva: Tima Miroschnichenko, Pexels.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkimus: Matalan hierarkian organisaatioissa isoja periaatekysymyksiäkin ratkotaan porukalla Slackissa

Aalto-yliopiston alumni, vieraileva tutkijatohtori Lauri Pietinalho New Yorkin yliopiston Sternin kauppakorkeakoulusta ja Aalto-yliopiston apulaisprofessori Frank Martela selvittivät tuoreessa tutkimuksessa, miten matalan hierarkian organisaatiot käsittelevät yhteisiä toimintaperiaatteita vastakkainasettelutilanteissa ja miten auktoriteetti niissä toimii.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.