Kauppakorkeakoulu sai neuvonantajikseen viisi kansainvälistä huippuosaajaa

Tavoitteena on muun muassa saada uusinta tietoa kansainvälisistä työmarkkinoista.
Kauppakorkeakoulun International Advisory Board
International Advisory Boardiin kuuluvat Robert Kennedy (vas.), Edeltraud Hanappi-Egger, Rajeev Suri, Pia Höök ja Daniel Traca.

Kauppakorkeakoulun dekaani Timo Korkeamäki on kutsunut kansainvälisten yritys- ja yliopistomaailman osaajien muodostaman International Advisory Boardin tukemaan Kauppakorkeakoulun toiminnan kehittämistä. Mukana ovat rehtori Edeltraud Hanappi-Egger (Vienna University of Economics and Business), Skanskan kulttuurista vastaava johtaja Pia Höök, entinen dekaani Robert Kennedy (Nanyang Technological University), Nokian entinen toimitusjohtaja Rajeev Suri ja dekaani Daniel Traca (Nova School of Business and Economics).

Uuden neuvoa-antavan ryhmän perustamisella toivotaan saatavan nykyistä enemmän palautetta Kauppakorkeakoulun toiminnasta kansainvälisiltä toimijoilta sekä uusia ideoita toiminnan kehittämiseksi.

”Päätavoitteemme on viedä Kauppakorkeakoulua yhä lähemmäs kansainvälisiä verrokkejamme niin oppimisessa, tutkimuksessa kuin yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa. Kauppakorkeakoulussa on pitkään haettu maailmalta parhaiden käytäntöjen malleja, ja nyt julkistetun ryhmän toiminta jatkaa tätä työtä. Yksi päätavoitteista on kansainvälisten työmarkkinoiden tuntemuksen lisääminen Kauppakorkeakoulussa. Toivomme saavamme siihen ideoita sekä opinto-ohjelmasuunnittelumme että kansainvälisen houkuttelevuutemme parantamiseksi”, dekaani Timo Korkeamäki sanoo.

“Aalto on minulle tuttu jo vuosien ajalta niin akkreditointiprosessien kuin CEMS-ohjelman kautta.Odotan, että tämän ryhmän toiminnan myötä pääsen tutustumaan Kauppakorkeakoulun toimintaan vielä syvemmin ja että saan nähdä Kauppakorkeakoulun kehityksen tulevina vuosina”, sanoo entinen dekaani Robert Kennedy.

”Olen erittäin iloinen, että saamme mahdollisuuden perehdyttää korkeatasoisen asiantuntijajoukon Kauppakorkeakoulun toimintaan ja tavoitteisiin. International Advisory Boardin jäsenillä on kaikilla erittäin laaja kokemus omista organisaatioistaan ja parhaista käytännöistä niissä. Toivon jäsenten toimivan ensisijaisesti kuuntelevana korvana (sounding board), joka kommentoi toimintaamme ja kehitysideoitamme”, Timo Korkeamäki sanoo.

International Advisory Boardin on tarkoitus kokoontua kaksi kertaa vuodessa, joista toinen tapaaminen järjestetään virtuaalisesti ja toinen Kauppakorkeakoululla Otaniemessä.

Lisätietoja:
Dekaani Timo Korkeamäki
Aalto-yliopisto
Kauppakorkeakoulu

Johdon assistentti
Eevi Huhtamaa

Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.
Daniel Martin-Yerga
Nimitykset Julkaistu:

Daniel Martin-Yerga on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian ja materiaalitieteen laitokselle

Ph.D. Daniel Martin-Yerga on nimitetty Aalto-yliopiston Kemian ja materiaalitieteen laitokselle määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään.
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu / Kuva Roope Kiviranta

Professorinimityksiä Kauppakorkeakoulussa

Prottoy Akbarin, Pablo Warnesin, Erkki Vihriälän ja Christoph Huberin nimitykset astuvat voimaan 1.8.2024.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.