Kauppakorkeakoululle kiitosta arvostetussa AACSB-akkreditoinnissa

Akkreditointi on voimassa jälleen viisi vuotta.
Aalto-yliopiston liput liehuvat salossa. Kuva: Aino Huovio

Akkreditoinnit edellyttävät vaativien kansainvälisten laatukriteerien täyttymistä ja määrätietoista sitoutumista jatkuvaan kehittymiseen. The Association to Advance Collegiate Schools of Business -yhdistyksen AACSB-akkreditointi myönnettiin Kauppakorkeakoululle vuonna 2007 ensimmäisenä Pohjoismaissa. Akkreditoinnin säilyminen arvioidaan aina viiden vuoden välein.

”Akkreditoinnit, kuten AACSB, osoittavat, että kuulumme kauppakorkeakoulujen kansainväliseen parhaimmistoon. Saimme kiitosta muun muassa tosi elämän haasteiden hyödyntämisestä opetuksessa ja tutkimuksemme laadusta”, sanoo Kauppakorkeakoulun dekaani Timo Korkeamäki.

”Haluan kiittää kauppislaisia ja yhteistyökumppaneitamme siitä tinkimättömästä työstä, jota he tekevät korkeakoulumme eteen kehittämällä ja tekemällä vaikuttavaa opetusta ja tutkimusta. Tällä on myös merkittävä vaikutus yhteiskuntaamme.”

Vuonna 1916 perustettu The Association to Advance Collegiate Schools of Business -yhdistys on maailman johtava kauppatieteellisen alan koulutusta arvioiva organisaatio. Sen myöntämä AACSB-akkreditointi on myönnetty vain vajaalle viidelle prosentille kaikista maailman kauppakorkeakouluista.

Laatua arvioidessaan AACSB kiinnittää huomiota muun muassa akateemisen henkilöstön pätevyyteen, ohjelmien toteutukseen sekä tutkintojen ja ohjelmien oppimistavoitteiden täyttymiseen.

Virallisesti laatuleima myönnetään Kauppakorkeakoululle kesäkuussa AACSB:n vuosittaisen kokouksen yhteydessä BI Norwegian Business Schoolissa Oslossa.

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu sai ensimmäisenä pohjoismaisena kauppakorkeakouluna ns. triple crown -statuksen eli alansa tärkeimmät kansainväliset laatuakkreditoinnit AACSB, AMBA ja EQUIS jo vuonna 2007.

Lisätietoa AACSB-akkreditoinnista:
www.aacsb.edu/accreditation

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Fajr Asghar vasemmalla ja Vilma Svynarenko oikealla
Yliopisto Julkaistu:

TET-harjoittelijat Fajr Asghar ja Vilma Svynarenko tutustuivat Aallossa kaikkeen aurinkokennoista Täffän spagettiin

Fajr Asghar ja Vilma Svynarenko laskivat ensin aurinkokennojen hyötysuhdetta ja kirjoittivat sitten artikkelin uusiutuvasta energiasta.