Kauppakorkeakoulun uusi strategia vuosille 2021–2024 on julkaistu. Uusi strategia pohjautuu Aallon strategiaan ja täydentää sitä kauppa- ja taloustieteiden näkökulmasta.
Vaikka Kauppakorkeakoulun tilanne on erinomainen – se sijoittuu loistavasti kansainvälisissä yliopistorankingeissa, kuten vuoden 2020 Shanghai-rankingissä, jossa sijoitus oli 24., ja lahjakkaiden hakijoiden määrä on selkeässä kasvussa – johtava kauppakorkeakoulu ei voi levätä laakereillaan.
”Olemme uusineet koulumme vision ja mission, koska haluamme katsoa eteenpäin. Lisäksi meillä on tulevalle strategiakaudelle neljä täysin uutta strategista avainhanketta niillä alueilla, joilla haluamme erityisesti kehittyä”, dekaani Timo Korkeamäki sanoo.
Kauppakorkeakoulun uusi visio on houkutella ja kasvattaa globaaleja johtajia liiketoiminnan tekemiseen, tutkimiseen ja opettamiseen, ja se aikoo saavuttaa visionsa täyttämällä uuden missionsa:
Tavoittelemme mottomme mukaisesti "Better Business – Better Society". Loistamme koulutuksessa ja tutkimuksessa, joita toteutamme monialaisesti yhdessä partnereidemme kanssa.
Kauppakorkeakoulun neljä strategista avainhanketta ovat:
- Koulutuksen uudistaminen ja elämänlaajuinen oppiminen
- Korkeatasoinen tutkimus ja infrastruktuuri
- Yhteisön hyvinvointi
- Kestävä kehitys