Kentin prinssi Michael vieraili Aallossa

Kuninkaallinen vieras tutustui muodin opiskelijoiden luomuksiin ja yrittäjyyteen.
Aallon opiskelijat esittelivät Design Factorylla ryhmätyötään Kentin prinssi Michaelille. Oikealla vararehtori Hannu Seristö.

Otaniemen kampus sai tänään kuninkaallista väriä, kun Ison-Britannian Kentin prinssi Michael tutustui Aalto-yliopistoon. Vierailu oli osa prinssin ja hänen liike-elämän edustajista koostuvan delegaationsa kolmepäiväistä matkaa Suomeen. Kentin prinssi on kuningatar Elisabet II:n serkku.

Kentin prinssi Michael aloitti vierailunsa uudistuneesta Dipoli-rakennuksesta.

Delegaation otti vastaan vararehtori Hannu Seristö, joka kertoi Aallon yritysyhteistyöstä ja toiminnasta yrittäjyyden edistäjänä. Prinssille esiteltiin Aallon menestynyttä muodin koulutusta. Hän tutustui professori Pirjo Hirvosen johdolla Dipolissa esillä olevaan näyttelyyn, jossa on töitä palkintoja voittaneista mallistoista.

Muodin opiskelijoiden töiden näyttelystä kertoi professori Pirjo Hirvonen.

Design Factoryssa seurue muun muassa vieraili yrittäjyyden kurssilla ja kuuli Design Factoryn vuorovaikutteisesta toimintatavasta. Vierailun päätteeksi prinssi Michael perehtyi Startup Saunan ja opiskelijavetoisen yrittäjyysekosysteemin toimintaan.

Kuvat: Aalto-yliopisto/Mikko Raskinen

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kuva: Tima Miroschnichenko, Pexels.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkimus: Matalan hierarkian organisaatioissa isoja periaatekysymyksiäkin ratkotaan porukalla Slackissa

Aalto-yliopiston alumni, vieraileva tutkijatohtori Lauri Pietinalho New Yorkin yliopiston Sternin kauppakorkeakoulusta ja Aalto-yliopiston apulaisprofessori Frank Martela selvittivät tuoreessa tutkimuksessa, miten matalan hierarkian organisaatiot käsittelevät yhteisiä toimintaperiaatteita vastakkainasettelutilanteissa ja miten auktoriteetti niissä toimii.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.