Kuinka Aallon data-agentit voivat auttaa sinua?

Data-agentit tarjoavat koulutuksia, konsultaatioita tutkimusryhmille ja yksilöllistä apua [email protected] kautta.
Group of students working together on laptops
Kuva: Unto Rautio / Aalto-yliopisto

Data-agentit laajentavat Aalto-yliopiston datatukipalveluita alakohtaisella erikoisosaamisellaan. Data-agentit voivat auttaa esimerkiksi seuraavasti:

•    Miten käsitellä ja anonymisoida henkilödataa?
•    Miten tutkimusdataa voi tallentaa ja jakaa turvallisesti?
•    Miten tutkimusdata kannattaa järjestää ja dokumentoida?
•    Kuinka valita sopiva repositorio datan jakamiseen?
•    Kuinka valita sopiva lisenssi datasetille tai koodille?
•    Aallon tutkimusohjelmistokehittäjät
•    Aalto Data Hub

Ota yhteyttä data-agentteihin suoraan tai lähetä kysymyksesi [email protected]-tukiosoitteeseen. Data-agenttien tarjoama apu on aaltolaisille ilmaista.

Konsultaatiot tutkimusryhmille

Datanhallinta on tiimityötä. Oletko kiinnostunut parantamaan ryhmäsi päivittäisiä rutiineja? Ota yhteyttä [email protected]-osoitteeseen ja sovi ryhmänne datanhallintatarpeisiin räätälöity konsultaatio data-agenttien kanssa.

Koulutukset

Data-agenttien tarjoamia, kaikille avoimia koulutuksia on syksyn osalta vielä muutama jäljellä. Selaa koulutuksia koulutussivullamme. Löydät tallenteita aiemmista koulutuksistamme YouTube-kanavaltamme.

Opi lisää tutkimusdatanhallinnan tukipalveluista:

Tutkimusdatan hallinta ja avoin tiede

Tutkimusdatan hyvä hallinta on osa laadukasta tutkimusprosessia ja luo kilpailuetua. Sivu kokoaa Aalto-yliopiston tuen, palvelut ja ohjeet tutkimusdatan hallintaan.

People talking with each other

Avoimen tieteen ja tutkimusdatan hallinnan koulutukset

Tarjoamme kaikille avoimia, ilmaisia koulutuksia tutkimusdatan hallinnasta ja avoimesta tieteestä.

RDM & Open Science Training

Data-agentit

Data-agentit ovat tutkijoita, jotka toimivat tutkimusdatan hallinnan asiantuntijoina laitoksillaan ja kouluissaan.

Viisi henkilöä työskentelee pöydän ympärillä / Unto Rautio

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
Kuva: Tima Miroschnichenko, Pexels.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkimus: Matalan hierarkian organisaatioissa isoja periaatekysymyksiäkin ratkotaan porukalla Slackissa

Aalto-yliopiston alumni, vieraileva tutkijatohtori Lauri Pietinalho New Yorkin yliopiston Sternin kauppakorkeakoulusta ja Aalto-yliopiston apulaisprofessori Frank Martela selvittivät tuoreessa tutkimuksessa, miten matalan hierarkian organisaatiot käsittelevät yhteisiä toimintaperiaatteita vastakkainasettelutilanteissa ja miten auktoriteetti niissä toimii.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.
2020 rajanylitykset pohjoismaissa
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tutkijat loivat ainutlaatuisen ennustemallin kuvaamaan pandemian leviämistä maiden rajojen yli

Pohjoismainen yhteishanke pureutui koronaviruksen leviämiseen vuonna 2020. Tutkimuksen avulla voidaan jatkossa ennakoida paremmin, milloin ja mitkä matkustusrajoitukset ovat pandemiaolosuhteissa tarkoituksenmukaisia.