Kurssiyhteistyö Aalto-yliopiston VCD-opiskelijoiden kanssa tuo uusia ideoita NWB Finlandiin

Aalto-yliopiston Visual Communication Design -opiskelijat kehittävät ja suunnittelevat NWB Finlandille lähdevesituotteiden pakkaus- ja brändikonsepteja.
NWB Finland packaging
Kuva: NWB Finland

Aalto-yliopiston visuaalisen viestinnän muotoilun Experiment Process -kurssin opiskelijat kehittävät ja suunnittelevat NWB Finlandille lähdevesituotteille tarkoitetuja pakkaus- ja brändikonsepteja.

"Opiskelijoille yritysyhteistyö opintoprojekteissa on loistava tapa harjoitella työelämätaitoja ja mahdollisuus luoda ja testata uusia, todellisiin käyttäjätarpeisiin vastaavia konsepteja. Työskentely tosielämän haasteiden parissa on myös aito tilaisuus tutustua monimutkaisiin aiheisiin, kuten kestävään kehitykseen, sekä oppia suunnittelun ja sen aikaansaamien vaikutusten välisiä yhteyksiä", sanoo VCD:n vanhempi yliopistonlehtori, Markus Joutsela.

"NWB:lle on erittäin tärkeää saada tuoreita ideoita, joissa on out of the box -ajattelua. Siksi emme asettaneet opiskelijoiden töille mitään rajoituksia. Odotamme todella innolla, että näemme hienoja uusia visuaalisia konsepteja", sanoo NWB Finland Oy:n toimitusjohtaja Heikki Hilpelä.

Aalto Experiment Process course
Aalto-yliopiston Experiment Process -kurssi.

NWB Finland Oy myy asiakkailleen patentoituja, ekologisia juomapakkauksia, pakkauskoneita ja asiantuntijapalveluita. Yrityksen tavoitteena on kasvaa globaaliksi toimijaksi juomateollisuudessa ja auttaa mm. hyvin suunnitelluilla pakkausratkaisuilla merkittävästi vähentämään kansainvälistä ympäristökuormitusta.

Erityistä huomiota kiinnitetään muovin käytön ja hukkatilan vähentämiseen kuljetuksissa. NWB haluaa tehdä helppokäyttöisiä, kierrätettäviä pakkauksia niin kuluttajille, tuottajille kuin vähittäiskauppiaillekin. Toiminnallisuus on avainasemassa, mutta yritys haluaa erottua myös kekseliäällä visuaalisuudella.

Lisätietoja:
Markus Joutsela

Heikki Hilpelä

URL kopioitu

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.