Kurssiyhteistyö Aalto-yliopiston VCD-opiskelijoiden kanssa tuo uusia ideoita NWB Finlandiin
Aalto-yliopiston visuaalisen viestinnän muotoilun Experiment Process -kurssin opiskelijat kehittävät ja suunnittelevat NWB Finlandille lähdevesituotteille tarkoitetuja pakkaus- ja brändikonsepteja.
"Opiskelijoille yritysyhteistyö opintoprojekteissa on loistava tapa harjoitella työelämätaitoja ja mahdollisuus luoda ja testata uusia, todellisiin käyttäjätarpeisiin vastaavia konsepteja. Työskentely tosielämän haasteiden parissa on myös aito tilaisuus tutustua monimutkaisiin aiheisiin, kuten kestävään kehitykseen, sekä oppia suunnittelun ja sen aikaansaamien vaikutusten välisiä yhteyksiä", sanoo VCD:n vanhempi yliopistonlehtori, Markus Joutsela.
"NWB:lle on erittäin tärkeää saada tuoreita ideoita, joissa on out of the box -ajattelua. Siksi emme asettaneet opiskelijoiden töille mitään rajoituksia. Odotamme todella innolla, että näemme hienoja uusia visuaalisia konsepteja", sanoo NWB Finland Oy:n toimitusjohtaja Heikki Hilpelä.
NWB Finland Oy myy asiakkailleen patentoituja, ekologisia juomapakkauksia, pakkauskoneita ja asiantuntijapalveluita. Yrityksen tavoitteena on kasvaa globaaliksi toimijaksi juomateollisuudessa ja auttaa mm. hyvin suunnitelluilla pakkausratkaisuilla merkittävästi vähentämään kansainvälistä ympäristökuormitusta.
Erityistä huomiota kiinnitetään muovin käytön ja hukkatilan vähentämiseen kuljetuksissa. NWB haluaa tehdä helppokäyttöisiä, kierrätettäviä pakkauksia niin kuluttajille, tuottajille kuin vähittäiskauppiaillekin. Toiminnallisuus on avainasemassa, mutta yritys haluaa erottua myös kekseliäällä visuaalisuudella.
Lisätietoja:
Markus Joutsela
[email protected]
Heikki Hilpelä
[email protected]
- Julkaistu:
- Päivitetty: