Lämpimät onnittelut Veikko Jääskeläinen 90 vuotta 1.12.2021

Emeritusprofessori Veikko Jääskeläinen toimi Kauppakorkeakoulun rehtorina 1992–96.
Rehtori Veikko Jääskeläinen, Kauppakorkeakoulu
Rehtori Veikko Jääskeläinen. Kuva: Aalto-yliopiston arkisto Finna

Veikko Sakari Jääskeläinen syntyi 1. joulukuuta 1931 Kiteellä. Hän kirjoitti ylioppilaaksi Joensuun lyseosta 1951 ja valmistui Kauppakorkeakoulusta ekonomiksi 1955 ja kauppatieteiden kandidaatiksi 1956. Vuodet 1956–59 Jääskeläinen opiskeli Yalen yliopistossa Yhdysvalloissa ja suoritti siellä Master of Arts -tutkinnon. Suomessa hän valmistui kauppatieteiden lisensiaatiksi 1965 ja väitteli Kauppakorkeakoulussa kauppatieteiden tohtoriksi 1967.

Emeritusprofessori Veikko Jääskeläinen toimi työurallaan muun muassa Helsingin kauppakorkeakoulun liiketaloustieteen professorina, Valmet Oy:n talousjohtajana ja Helsingin kauppakorkeakoulun kansainvälisen keskuksen johtajana. Kansainvälisen yritysrahoituksen professorina hän toimi vuodesta 1986 alkaen ja rehtorina vuodet 1992–96.

Kauppakorkeakoulun johtamiskoulutustoiminnot kansainvälistyivät voimakkaasti ja ne yhtiöitettiin Veikko Jääskeläisen rehtorikauden aikana vuonna 1996 JOKO Executive Education Oy:ksi. Yritys on tänä päivänä nimeltään Aalto University Executive Education Oy ja se on jo pitkään menestynyt hyvin myös vahvasti kilpailluilla kansainvälisillä MBA-markkinoilla.

Veikko Jääskeläinen keskittyi tutkimuksessaan budjetointiin, strategiseen suunnitteluun ja kansainväliseen rahoitukseen. Hän on ollut Suomalaisen Tiedeakatemian jäsen vuodesta 1974 alkaen.

Flowers / Aalto University
Kuva: Aalto-yliopisto

Kauppakorkeakoulu onnittelee lämpimästi entistä rehtoriaan ja toivottaa oikein hyviä tulevia vuosia!

Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.
Daniel Martin-Yerga
Nimitykset Julkaistu:

Daniel Martin-Yerga on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian ja materiaalitieteen laitokselle

Ph.D. Daniel Martin-Yerga on nimitetty Aalto-yliopiston Kemian ja materiaalitieteen laitokselle määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään.
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu / Kuva Roope Kiviranta

Professorinimityksiä Kauppakorkeakoulussa

Prottoy Akbarin, Pablo Warnesin, Erkki Vihriälän ja Christoph Huberin nimitykset astuvat voimaan 1.8.2024.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.