Lue uusin Aalto University Magazine ja vastaa lukijakyselyyn – voit voittaa!

Tuorein lehti tarkastelee rakennettua ympäristöä ja muita elämisen tiloja erityisesti kaupunkiympäristön näkökulmasta.
Neljä kappaletta Magazinen uusinta numeroa kuvattuna syksyisellä nurmikolla keltaisten koivunlehtien päällä.
Kuva: Mikko Raskinen

Lue uusin lehti

Avauksia-palstalla dekaani Gary Marquis toteaa, että rakentaminen on aina myös sijoitus: ”Koska rakennettu ympäristö kiinteistöineen muodostaa suuren osan valtion vauraudesta, on tilojen vaaliminen taloudellisesti järkevää, mutta se toimii myös yhteiskunnan ja hyvinvoinnin tärkeänä tukena.”

Lehden pääartikkelissa kerrotaan, miten kaupunkisuunnittelua voidaan parantaa tutkimustiedon avulla. Esimerkkeinä ovat Aallon yhteistyöprojektit Espoon ja Helsingin kaupungin kanssa.

Kuka-palstan alumnihaastattelussa Ramboll Suomen toimitusjohtaja, diplomi-insinööri Maija Jokela kertoo urastaan rakennusalalla, joka on mainettaan monipuolisempi.

Reportaasijuttu Mukana matkassa esittelee Alustan, Helsingin keskustaan savesta rakennetun paviljongin, joka toimii niin ihmisten kuin muunlajistenkin eliöiden, kuten lintujen ja hyönteisten, levähdyspaikkana.

Kumppanuus-palstalla tapaamme taiteen tuntijan Rafaela Seppälän, joka on tehnyt Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun koulutukseen huomattavan lahjoituksen.

Aalto University Magazinen kannessa on kesäinen kuva Alusta-paviljongista, joka on rakennettu savitiilistä. Ympärillä on runsaasti kasvillisuutta, muun muassa kukkia
Kansikuvan Alusta-paviljongista on ottanut Anne Kinnunen.

Aalto University Magazine 31 on ilmestynyt sekä suomeksi että englanniksi. Lue lehti.

Lehdestä tehdään lukijatutkimus, jonka toteuttaa Taloustutkimus. Tutkimuksen tiedonkeruu on päättynyt 5. joulukuuta, kiitos kaikille vastanneille! Vastanneiden kesken arvotaan kaksi 50 euron arvoista lahjakorttia Aalto University Shopiin.

Lehti postitetaan kaikille sen tilanneille alumneille. Irtonumeroita on saatavilla yliopiston kampuksella.

Näköislehdet ovat luettavissa:

issuu.com-sivustollaArtikkeleita on julkaistu myös osoitteessa:

aalto.fi/magazine

Kiia Einola hymyilee kameralle. Otaniemen amfiteatteri taustalla.
Yhteistyö Julkaistu:

Kiia Einolan mielestä rakennusten tulisi tukea meidän kaikkien hyvinvointia

Kiia Einolan opintomatka Aalto-yliopistossa ulottuu kandiopinnoista aina väitöskirjatutkijaksi asti. Maisteriopintojen aikaiset kesätyöt herättivät Kiian kiinnostuksen talotekniikan tutkimuksesta. Hän työstää tällä hetkellä väitöskirjaansa älyrakennusten tohtoriopiskelijana yhteistyössä sähkötekniikkaan erikoistuneen yrityksen Helvarin kanssa.
Nainen sinisessä haalarissa ja suojavarusteissa hitsaamassa pihalla

Seija Linnanmäki: ”Ilmastonmuutos pakottaa meidät miettimään mukavuusilmanvaihdon järkevyyttä”

Minä väitän -sarjassamme Seija Linnanmäki sanoo, että jäähdyttävän ilmastoinnin lisääminen ei voi olla ainoa ratkaisu sisäilman hallintaan.
Pitkähiuksinen nainen hymyilee kameralle, taustalla punaista kangasta
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden nuori maisema-arkkitehti 2024 on Aada Taipale

Palkinnon näkökulmana on erityisesti ennakkoluulottoman, uuden näkökulman tuominen maisema-arkkitehtuuriin.
Three female students studying

Hae siemenrahoitusta Aallon, KU Leuvenin ja Helsingin yliopiston yhteisille tutkimusprojekteille

Aalto-yliopisto, KU Leuven (Belgia) ja Helsingin yliopisto avaavat tutkimusyhteistyön käynnistämistä tukevan siemenrahoitushaun. Rahoitushaku on käynnissä 10. syyskuuta 2024 asti.