Luovien alojen ekologisen kestävyysmurroksen toimenpideohjelma LuoTo on julkaistu

LuoTo-hanke kokoaa yhteen luovien alojen kestävyyshankkeet ja luo konkreettiset askelmerkit luovien alojen siirtymälle ekologisesti kestävään, vähähiiliseen tulevaisuuteen.
LuoTo project report

LuoTo-hankkeen tavoitteena on nostaa luovien alojen kestävyystietoa, -hankkeita ja -osaamista yhteiskäyttöön sekä luoda aktiivisia verkostoja edistämään yhteistä asiaa. Tätä kautta myös luovien alojen potentiaali vahvistaa laajempaa kulttuurin- ja elämäntapojen muutosta voitaisiin valjastaa koko yhteiskunnan voimavaraksi. Hanke on järjestänyt vuoden 2023 mittaan useita alakohtaisia työpajoja, joiden pohjalta kestävyystyön nykytila ja tulevaisuusvisiot on nyt koottu yksiin kansiin.

Toimenpideohjelmaan on koottu keskeiset huomiot luovien alojen kestävyyshankkeista, kestävyystyön haasteista sekä suosituksia jatkotoimenpiteiksi luovien alojen kestävyysmurroksen vauhdittamiseksi.

LuoTo-hankekonsortion muodostavat Uudenmaan liitto, Ympäristöministeriö, Opetus- ja kulttuuriministeriö, Sitra, Aalto-yliopisto, Taideyliopisto, Creasus ry ja My Stash. Aalto-yliopiston edustaja hankkeessa on ollut Head of Radical Creativity Riikka Mäkikoskela ja hänen tukenaan asiantuntijat Kirsi Niinimäki, Senni Kirjavainen, Matti Kuittinen, Pekka Heikkinen, Elina Koivisto, Maiju Suomi, Saara Saarela ja Anniina Suominen.

Toimenpideohjelmaan voi tutustua täällä.

URL kopioitu

Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Joukko ihmisiä kävelee Lehmuskujaa pitkin kesällä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vahva kokonaistulos: Suomen Akatemialta 27,5 miljoonaa euroa tutkimukseen

Akatemiatutkija- ja akatemiahankerahoituksen sai yhteensä 52 aaltolaista. Aalto-yliopistolle myönnetty rahoitus on kokonaisuudessaan 27,5 miljoonaa euroa.