Millennium Youth Prize finaali syksyllä 2020

Kilpailussa nuoret ehdottavat ratkaisuja kestävän kehityksen haasteisiin.
Millennium Youth Pirze Aalto University photo by Aino Huovio

Kan­sain­vä­li­nen Mil­len­ni­um Tech­nol­o­gy Prize eli Mil­len­ni­um-teknolo­gia­palk­in­to etsii pla­neet­tamme elämää paran­tavia inno­vaa­tioi­ta. Tästä inspiroituneena Aal­to-yliopis­to ja Tekni­ikan Akatemia TAF jär­jestävät toista kertaa kil­pailun 19-vuotiaille ja sitä nuoremmille inno­vaat­tor­eille.

Aal­to-yliopis­ton pro­fes­sorit anta­vat viime vuoden tapaan nuorten selvitet­täviksi neljä eri­laista globaalia kestävän kehi­tyk­sen haastet­ta eloku­us­sa. Kil­pailutöis­sä esitetään uusia toteut­tamiskelpoisia ratkaisu­ja näi­hin haasteisi­in.

Millennium Youth Price -innovaatiokilpailu on käynnistynyt. Tällä kertaa haasteita antavat:

Työt voi lähet­tää kir­jal­lisi­na selvi­tyksinä, videoina, pro­to­tyyppeinä tai niiden yhdis­telminä. Arvioin­tikri­teere­inä ovat tieteel­lisyys, mieliku­vi­tuk­sel­lisu­us, luovu­us, inno­vati­ivi­su­us ja toteut­tamiskelpoisu­us.

Ensimmäisen palkinnon suuruus on 5 000 euroa, toisen 3 000 euroa ja kolmannen 2 000 euroa.

MIKÄ
Mil­len­ni­um Youth Prize nuo­rille, kan­sain­välisen Mil­len­ni­um-teknolo­gia­palkin­non juniorver­sio

KENELLE
19-vuo­ti­aat ja sitä nuorem­mat

MIKSI
Halu­amme innos­taa nuo­ria teknolo­gian ja inno­vaa­tioiden pari­in. Lisäk­si uskomme, että heil­lä on avain ihmisen parem­paan tule­vaisu­u­teen. Globaalei­hin haasteisi­in on ole­mas­sa mon­i­naisia ratkaisu­ja. Inno­vaa­tiot syn­tyvät uuden­lais­es­ta ajat­telus­ta.

MILLOIN
Kilpailu on käynnissä. Kilpailutyöt tulee lähettää 7.9.2020 klo 8.00 mennessä.

Final­is­tit val­it­see Aal­to-yliopis­ton ja Tekni­ikan Akatemi­an TAFin koost­a­ma asiantun­ti­jaraati.

Kilpailun finaali ja palkintojenjako järjestetään virtuaalisesti 9.10.2020 Aal­to-yliopis­ton Otaniemen kam­puk­sel­la Espoos­sa. Lisätietoja lähempänä tilaisuutta

#Mil­len­ni­umTech­nol­o­gyPrize #Mil­len­ni­umY­outh­Prize

Lisäti­eto­ja:

Kuva: Aalto-yliopisto / Aino Huovio

Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Two students fly a kite. Photo: Aleksi Poutanen
Opinnot Julkaistu:

Miten valmistaa opiskelijoita ammattilaisiksi epävarmassa tulevaisuudessa?

Valmistuneet tarvitsevat monenlaisia taitoja tulevaisuuden työelämässä.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.