Miloš Mladenović nimitetty tutkimuksen varadekaaniksi Insinööritieteiden korkeakoulussa

Uuden varadekaanin kausi alkoi 1.8.
Mies seisoo metroasemalla pyöränsä kanssa
Kuva: Mikko Raskinen

Aalto-yliopiston rehtori Ilkka Niemelä on nimittänyt professori Miloš Mladenovićin tutkimuksesta vastaavaksi varadekaaniksi Insinööritieteiden korkeakoulussa. Kausi on viisivuotinen, 1.8.2024–31.7.2029. Mladenovićin edeltäjä tehtävässä oli professori Seppo Junnila.

Milos Mladenović on liikennetekniikan professori Rakennetun ympäristön laitoksella. Mladenović on tunnustettu tutkija ja opettaja, joka toimii aktiivisesti myös alan kansainvälisissä verkostoissa. Hän on työskennellyt Aallossa vuodesta 2014, ja hän johtaa parhaillaan Sustainable Urban Mobility Transitions -maisteriohjelmaa.

Mladenovićin tutkimus keskittyy yhteiskunnan ja kehittyvien liikkumistapojen väliseen vuorovaikutukseen sekä päätöksentekoa tukevien menetelmien ja suunnitteluprosessien kehittämiseen.

Tutkimuksen varadekaanina Mladenović tukee koulun dekaania kaikissa tutkimukseen liittyvissä asioissa ja edistää tutkimuksen kehitystä.

“Työni keskittyy erityisesti tohtorikoulutukseen ja ulkoisen rahoitukseen – painottuen koulumme tutkimuskulttuurin ja prosessien kehitykseen. Olen innoissani mahdollisuudesta palvella yhteisöämme, ja oppia ja kehittyä samalla myös itse”, Mladenović sanoo.

"Haluan toivottaa Milosin lämpimästi tervetulleeksi koulumme johtoryhmään. Odotan innolla yhteistyötämme", sanoo dekaani Kari Tammi

Aalto University campus. Photo by Mikko Raskinen

Pääkaupunkiseudun tiedeyhteistyön 2024–2028 tutkimusrahoitusta haettavana vaikuttavuusarviointitutkimukselle

Helsingin, Espoon ja Vantaan kaupungit ja Helsingin yliopisto ja Aalto-yliopisto ovat sopineet tiedeyhteistyön toteuttamisesta pääkaupunkiseudun kehittämiseksi vuosina 2024–2028. Nyt haettavana on rahoitus vuosille 2025–2027 alla olevien ohjeiden mukaisesti.
Kuvassa näkyy Kauppakorkeakoulun rakennus, sen vieressä oleva Kide-rakennus, sekä lipputangot ja puun oksa syksyisenä selkeänä päivänä.
Opinnot Julkaistu:

Työuraansa aloittavat maisterit viihtyvät lähityössä toimistolla, mutta odottavat työnantajan joustavan työajoissa

Tuore raportti paljastaa myös, että kansainvälisestä CEMS-maisteriohjelmasta valmistuneet nuoret ammattilaiset odottavat työltään yhteisöllisyyttä, haasteita ja kehittymismahdollisuuksia.
Aalto Open Science Award 2024. A light blue podium hovering over a blue-pink gradient background with the help of squishy-looking balloons with colored lights inside.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Ehdota Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon saajaa vuodelle 2024

Ehdota itseäsi, kollegaasi, tutkimusryhmää, yksikköä tai projektia vuoden 2024 Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon saajaksi.
University lecturers Heli Lehtivuori, Suvi Holmstedt ja Otto Mustonen
Nimitykset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Kolme uutta lehtoria Kemian tekniikan korkeakouluun

Heli Lehtivuori, Otto Mustonen ja Suvi Holmstedt ovat aloittaneet yliopistonlehtoreina Kemian tekniikan korkeakoulussa. Heidän osaamisensa erityisesti spektroskopian, materiaalikemian ja orgaanisen kemian aloilta rikastuttaa korkeakoulun opetusta ja tutkimusta.