Muotoilualaa kokoavalle hankkeelle vetäjä

Kirsi Korhonen on aloittanut projektipäällikkönä muotoilualan hankkeessa, jonka tavoitteena on vahvistaa suomalaisen muotoilun näkyvyyttä kotimaassa ja kansainvälisesti sekä tiivistää alan toimijoiden yhteistyötä.
mustapaitainen nainen hymyilee, taustalla raidallinen verho

Suomi on vahva muotoilumaa, ja kentällä toimivat muotoilijat, yritykset, kulttuurilaitokset, oppilaitokset ja järjestöt tekevät tahoillaan erinomaista työtä. Tämä osaaminen on tarpeen koota yhteen ja tehdä näkyväksi.

Hankkeessa luodaan suomalaisen muotoilun edistämiselle digitaalinen alusta ja viestintä- sekä markkinointikanavat. Sisällöt kertovat tarinaa dynaamisesta ja monipuolisesta muotoiluosaamisesta, joka palvelee niin liiketoimintaa, julkista sektoria kuin yhteiskuntaa ja kansantaloutta laajemminkin. Tavoitteena on perustaa palvelupiste, joka helpottaa suomalaisesta muotoilusta kiinnostuneita löytämään tarvitsemansa tieto ja kontaktit helposti.

Mukana hankkeessa ovat Aalto-yliopisto, Design Forum Finland, Designmuseo, Grafia ry, Helsinki Design Week (Luovi Productions Oy) ja Ornamo ry.  Hankkeen on rahoittanut opetus- ja kulttuuriministeriö.

20.4.2020 tehtävässään aloittaneella Kirsi Korhosella on yli kahdenkymmenen vuoden työkokemus  yksityiseltä, julkiselta ja kolmannelta sektorilta Suomessa ja kansainvälisissä tehtävissä. Hän on toiminut viimeksi Suomen Taiteilijaseuran toiminnanjohtajana.

Lisätietoja:

Kirsi Korhonen, projektipäällikkö, [email protected], 050 5432 545

Severi Uusitalo, professori, Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu, [email protected]

Tiina Toivola, erityisasiantuntija, Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu, [email protected]

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.
Daniel Martin-Yerga
Nimitykset Julkaistu:

Daniel Martin-Yerga on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian ja materiaalitieteen laitokselle

Ph.D. Daniel Martin-Yerga on nimitetty Aalto-yliopiston Kemian ja materiaalitieteen laitokselle määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään.
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu / Kuva Roope Kiviranta

Professorinimityksiä Kauppakorkeakoulussa

Prottoy Akbarin, Pablo Warnesin, Erkki Vihriälän ja Christoph Huberin nimitykset astuvat voimaan 1.8.2024.