Näyttely: “Show must go wrong” tutkii ylikuormittumista

Verna Kovasen ja Krista Seppälän videoinstallaatio nähdään Beta Space -galleriassa Otaniemessä.
lataus-3_fi_fi.jpg

”Show must go wrong” on henkilökohtaisiin kokemuksiin pohjautuva videoinstallaatio tehokkuusajattelulla kyllästetystä ihmisestä, joka kadottaa toimijuutensa arjen koreografiassa. Teos sijoittuu hallinnan ja hallitsemattomuuden väliselle rajapinnalle, jossa kehon ja mielen kiinteys asettuu kyseenalaiseksi.

Kuinka ihmisen olomuoto muuttuu loppuun palamisen ja paineen alla. Kuinka yhteys katoaa. Kuinka taistelemme loputtomasti väsymyksen painovoimaa vastaan.

Kovasen ja Seppälän vuonna 2017 perustama taiteilijaryhmä 55–98 tutkii teoksissaan ylikuormittumisen kulttuuria ja levon merkitystä. Kovanen ja Seppälä ovat ensimmäisen vuoden opiskelijoita Visual Culture and Contemporary Art (ViCCA) -maisteriohjelmassa.

Aika: 9.–23.3.2018

Paikka: Beta Space galleria, Otakaari 1 X, Espoo

Avoinna ma-to klo 8–20, pe klo 8–18

Lisätietoja:

Krista Seppälä, p. 050 5355 082, [email protected]

Verna Kovanen, [email protected]www.vernakovanen.com

Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Harald Herlin Learning Center

Oppimiskeskuksessa pilotoidaan 19.8.2024 alkaen uusia aukioloaikoja

Opiskelijoiden ja henkilöstön mahdollisuudet käyttää tiloja ja kokoelmia laajentuvat.
Joukko ihmisiä kävelee Lehmuskujaa pitkin kesällä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vahva kokonaistulos: Suomen Akatemialta 27,5 miljoonaa euroa tutkimukseen

Akatemiatutkija- ja akatemiahankerahoituksen sai yhteensä 52 aaltolaista. Aalto-yliopistolle myönnetty rahoitus on kokonaisuudessaan 27,5 miljoonaa euroa.
pohjallinen pdp-gaalassa
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojekti synnytti innovaation: Kengän sisäpohjat syntyvät muovin sijaan kompostoituvasta puuvaahdosta

Aalto-yliopiston opiskelijat kehittivät kestävän sisäpohjan prototyypin, joka taipuu, kestää kosteutta ja tuntuu pehmeältä ihoa vasten. Suomalainen kenkäyritys VIBAe lähtee syksyllä testaamaan materiaalia käyttäjillä.