Näyttely: UWAS EXPERIMENTS

Näyttelyssä nähdään teoksia kolmelta yliopistonlaajuisten taideopintojen UWAS-kurssilta sekä UWAS-työryhmän tuottamaa tutkimusaineistoa.
uwas_fb_banner_fi_fi.jpg

UWAS EXPERIMENTS on näyttely, joka elää ja muovautuu kahden viikon aukiolonsa aikana. Näyttely kutsuu tutustumaan siihen, mitä taidepohjainen, poikkitieteellinen opetus voi olla ja miten sitä voidaan kehittää.

UWAS on taiteellinen ja kasvatuksellinen kokeilu Aalto-yliopistossa. Tarjoamalla kaikille opiskelijoille mahdollisuus osallistua monitieteelliseen taide- ja muotoiluopetukseen halutaan tutkia, millaista oppiminen ja opetus voisivat olla yliopistoissa nyt ja tulevaisuudessa.

Näyttely tarjoaa näkymiä UWAS-opintojen eri ulottuvuuksiin. Kuten UWAS itse, näyttely on prosessinomainen: se on tilaisuus luoda yhteyksiä tiedon, ajattelun ja tekemisen välille. Se kutsuu uudelleen ajattelemaan taidetta, muotoilua ja koulutusta Aalto-yliopistossa ja sen ulkopuolella.

Näyttelyssä nähdään töitä seuraavilta UWAS-kursseilta:

3.5. alkaen:

UWAS-C0015 Visualized Me: Creative Ways of Thinking and Using Visual Tools (Opettaja: Laura Isoniemi)

UWAS-C0018 Mixing fields - Introduction to Multidisciplinary Art Practices (Opettaja: Kasperi Mäki-Reinikka)

UWAS-C0019 Consumer Culture and Aesthetics (Opettaja: Anastasia Seregina)

11.5. alkaen:

UWAS-C0016 Handmade: Creative Design with Raw Materials (Opettaja: Milla Vaahtera).

Toukokuun 9. ja 16. UWAS:n toimisto ja työryhmä - Harri Laakso, Juuso Tervo ja Mari Partanen - on paikalla näyttelytilassa, jolloin kävijät voivat keskustella ja esittää kysymyksiä UWASista ja osallistua niin nykyisten kuin tulevien käytäntöjen kehittämiseen. Toimisto on avoinna klo 10–15.

Tervetuloa näyttelyn avajaisiin torstaina 3. toukokuuta klo 16.00!

Aika: 3.–16.5. 2018

Paikka: Dipoli Gallery, Otakaari 24, Espoo

Lisätietoa:

Tutkijatohtori, UWAS-projektipäällikkö Juuso Tervo, Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu,
050 407 7837, [email protected]

uwas.aalto.fi

Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Harald Herlin Learning Center

Oppimiskeskuksessa pilotoidaan 19.8.2024 alkaen uusia aukioloaikoja

Opiskelijoiden ja henkilöstön mahdollisuudet käyttää tiloja ja kokoelmia laajentuvat.
Joukko ihmisiä kävelee Lehmuskujaa pitkin kesällä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vahva kokonaistulos: Suomen Akatemialta 27,5 miljoonaa euroa tutkimukseen

Akatemiatutkija- ja akatemiahankerahoituksen sai yhteensä 52 aaltolaista. Aalto-yliopistolle myönnetty rahoitus on kokonaisuudessaan 27,5 miljoonaa euroa.