Nykytaiteilija Marita Liulia teki Tuula Teeristä muotokuvan

Aalto-yliopiston ensimmäisen rehtorin Tuula Teerin muotokuva paljastettiin rehtorin juhlaseminaarissa.
Nykytaiteilija Marita Liulian muotokuva Tuula Teeristä. Kuva: Marita Liulia

Muotokuvan, joka on valokuva, on luonut taiteilija Marita Liulia. Hän kuuluu Suomen kansainvälisesti tunnetuimpiin nykytaiteilijoihin, jonka multimedia-teoksia, valokuvia, maalauksia, kirjoja, pelejä, näyttelyitä ​​ja lyhytelokuvia on esitetty noin 50 maassa.

Marita Liulia on oiva valinta Tuula Teerin muotokuvan tekijäksi. Hän oli Aalto-yliopiston ensimmäinen Artist in Residence ja hänen "reseptinsä on yhdistää taidetta, tutkimusta ja teknologiaa, mausteeksi ripaus huumoria ja kauneutta". Liulian sanoin: "Rajansa voi löytää vain kokeilemalla."

"Muotokuvan moderni lähestymistapa on juuri oikea kuvaamaan Tuulaa, rohkeaa johtajaa ja muutoksentekijää", sanoi Aalto-yliopistosäätiön hallituksen puheenjohtaja Anne Brunila Tuula Teerille pitämässään puheessa.

Muotokuva paljastettiin rehtorin juhlaseminaarissa tiistaina 20. kesäkuuta 2017.

URL kopioitu

bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
2020 rajanylitykset pohjoismaissa
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tutkijat loivat ainutlaatuisen ennustemallin kuvaamaan pandemian leviämistä maiden rajojen yli

Pohjoismainen yhteishanke pureutui koronaviruksen leviämiseen vuonna 2020. Tutkimuksen avulla voidaan jatkossa ennakoida paremmin, milloin ja mitkä matkustusrajoitukset ovat pandemiaolosuhteissa tarkoituksenmukaisia.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.