Opiskelijat ideoivat tervetulopakkausta turvapaikanhakijoille

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kurssilaisilla käytössä mm. palvelumuotoilun ja graafisen suunnittelun keinoja.
sakset_kuvapankki_crop_h3a1675_fi.jpg

Tervetuliaispaketin tarkoituksena on auttaa turvapaikanhakijoita uuteen yhteiskuntaan tutustumisessa antamalla välineitä mm. Suomen kulttuurin ja kielen perusteiden opiskeluun.

– Ennen kaikkea paketilla pyritään positiiviseen tunnereaktion synnyttämiseen: pienellä eleellä voidaan antaa hieman valoa heille, jotka ovat tulleet pitkän matkan takaa vailla omaisuutta ja tietoa tulevasta, sanoo yksi kurssin järjestäjistä, tuottaja Maria Leinvuo Aalto-yliopistosta.

Noin 20 Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opiskelijaa lähestyy kurssitehtävää mm. palvelumuotoilun, pakkaussuunnittelun ja graafisen suunnittelun keinoin. Paketin kehittämisessä konsultoidaan turvapaikanhakijoita, entisiä pakolaisia ja turvapaikan saaneita. Lapsille ja aikuisille suunnitellaan omat paketit, mutta tarkoituksena on suunnitella kokonaisuudesta sellainen, joka sopii kaikille kielitaidosta ja koulutuksesta riippumatta.

Alustavana tavoitteena on saada pakkaus tuotantoon vuoden loppuun mennessä. Paketin toteuttamisen avuksi etsitään parhaillaan rahoitusta. Paketti tehdään yhteistyössä Aallon graafisen suunnittelun alumnin Katju Aron ja Refugee Hospitality Club -verkoston kanssa.

Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.