Opiskelijat ja työnantajat kohtasivat monipuolisesti virtuaalisen viikon aikana

“Panelistien lähestymistapa työnhakuun oli loistava. Oli hienoa, miten avoimesti he puhuivat menneistä epäonnistumisistaan - sain toivoa ja motivaatiota jatkaa eteenpäin!”

- Opiskelija
Man using computer on a bean bag chair while people are in line on the background

Ensimmäistä kertaa järjestetyn Aalto Talent Expo Virtual Week -tapahtumaviikon aikana opiskelijat ja työnantajat kohtasivat virtuaalisesti lähes sadan eri tapahtuman parissa. Viikon ohjelmaan sisältyi webinaareja, 1:1 tapaamisia, pienryhmätapaamisia, chat-sessioita sekä perinteisemmin CV- ja LinkedIn -klinikka, pikamentorointisessioita ja portfolioarviointeja.

Viikon järjestelyt sujuivat erinomaisesti, mutta opiskelijoiden määrä jäi toivottua pienemmäksi. Viikon eri tapahtumiin ilmoittauduttiin lähes tuhat kertaa, ja mukana oli useita satoja opiskelijoita kaikista Aallon kouluista. Tapahtumien alustana toimi JobTeaser, josta tulee marraskuussa ensisijainen opiskelijaviestinnän kanava urapalveluille. Lisätietoa uudistuksesta löytyy täältä: https://www.aalto.fi/fi/palvelut/rekrytoi-opiskelija.

Opiskelijat kokivat erityisesti 1:1 tapaamiset, webinaarit, CV- ja LinkedIn -klinikan ja pikamentoroinnin hyödyllisiksi. Suosituimmaksi yksittäiseksi tapahtumaksi nousi kansainvälisten Aallon alumnien keskustelupaneeli "Survival Skills in Finnish Working Life", jossa Aallon alumnit keskustelivat suomalaisen työnhaun ja työelämän erityispiirteistä.

"Erittäin hyvä tapaaminen... rekrytoija herätti mielenkiintoni ja pyysi ottamaan yhteyttä tulevaisuudessa!"

- Opiskelija

Fyysistä Aalto Talent Expo -tapahtumaa suunnitellaan tammikuulle 2021, mutta koronavirustilanteesta johtuen vaihtoehtona harkitaan myös virtuaalista toteutustapaa. Mikäli fyysinen messu tammikuussa ei ole mahdollinen, kokemuksia Aalto Talent Expo Virtual Week:sta hyödynnetään ensi vuoden tapahtuman suunnittelussa. Tervetuloa mukaan ensi vuoden alussa!

Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.
Daniel Martin-Yerga
Nimitykset Julkaistu:

Daniel Martin-Yerga on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian ja materiaalitieteen laitokselle

Ph.D. Daniel Martin-Yerga on nimitetty Aalto-yliopiston Kemian ja materiaalitieteen laitokselle määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään.
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu / Kuva Roope Kiviranta

Professorinimityksiä Kauppakorkeakoulussa

Prottoy Akbarin, Pablo Warnesin, Erkki Vihriälän ja Christoph Huberin nimitykset astuvat voimaan 1.8.2024.
Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.