Parhaat diplomityöt ja väitöskirjat

Kemian tekniikan korkeakoulun dekaani Kristiina Kruus julkaisi vuoden 2019 parhaat diplomityöt sekä tohtorin väitöskirjat.
Thesis works
Photo Aalto University / Kitty Norros

Onnittelut upeista töistä!

Diplomityöt:

• DI Laura Emilia Aarnos (Alexander Frey): “Burst Detection Methods for Human Pluripotent Stem Cell-derived Neuronal Networks”
  • DI Anna-Liina Helena Lehtimäki (Pekka Oinas): “Operational Efficiency of Black Liquor Concentrators”
  • DI Jarkko Samuel Rantataro (Tomi Laurila ELEC): “Effect of Substrate Mechanical Properties on Neural Cell Mechanics”
  • DI Friederike Sommerhoff (Mark Huges): “Dimensional Stabilty of All Cellulose Composites Laminates”

Väitöskirjat:

• TkT Pyry-Mikko Hannula: "Processing and Properties of Carbon Nanotube-Copper Composites" (Ohjaaja: Professori Mari Lundström)
  • TkT Shirin Asaadi: "Dry-Jet Wet Spinning of Technical and Textile Fibers from a Solution of Wood Pulp and Waste Cotton in an Ionic Liquid" (Ohjaaja: Professori Herbert Sixta)
  • TkT Fatemeh Davodi: "Rational Design of Novel and Efficient Electrocatalysts for Hydrogen Production"(Ohjaaja: Professori Tanja Kallio)

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa