PatternLab-kurssin opiskelijat suunnittelivat kuvioinnit Serla Design -talouspapereihin

Vuodenajat-kuvioperheen teema on Suomen seuraavat sata vuotta
patternlab_w700_fi_fi.jpg

Uusissa Serla Design -talouspapereissa nähdään Aalto-yliopiston PatternLab-kurssin Vuodenajat-kuvioperhe, jonka suunnittelivat opiskelijat Pilvi Waitinen, Jessica Bucci, Jiayi Ma ja Taija Lammi. Serlan ja PatternLabin yhteistyö kuvioiden suunnittelussa toteutettiin tänä vuonna toista kertaa.

– Annoimme talouspaperien suunnittelussa PatternLabille teemaksi Suomen seuraavat sata vuotta. Syntyi viisi upeaa ja erilaista kuvioperhettä, joita kaikkia yhdistää meille suomalaisille tärkeä luonto. Näistä viidestä vaihtoehdosta suomalaiset kuluttajat saivat sitten äänestää suosikkinsa, kertoo Serlan Brand Manager Hanna Hirvonen.

Vuodenajat-kuvioperheen kuudessa luontoelementissä esiintyy kallioita, rannikkoa, saaria ja lunta. Luonnon läheisyys näkyy perinteisesti skandinaavisen modernin designin muotokielessä ja värivalinnoissa. Tämä on huomattu myös ulkomailla: suomalainen design-osaaminen on kansainvälisesti nousussa.

– Pohjoismainen estetiikka on juuri nyt suosittua muun muassa Pohjois-Amerikassa. Suomalainen design ja sen perintö oli yksi niistä syistä, joiden takia tulin alun perin Suomeen opiskelemaan, kertoo PatternLabin yhdysvaltalainen suunnittelija Jessica Bucci.

PatternLab on Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kurssi, joka on vuodesta 1999 hionut opiskelijoista pinta- ja tekstiilisuunnittelun ammattilaisia. Projektin kautta opiskelijat ovat suunnitelleet kuoseja yrityksille ympäri maailmaa.

– Tällaiset projektit ovat todella hyödyllisiä ja tärkeitä. Opiskelijalle on valtava merkitys sillä, että hän huomaa täällä tehtyjen ja opittujen asioiden päätyvän oikeasti kaupan hyllylle asti, kertoo PatternLab-kurssista vastaava professori Maarit Salolainen.

Uudet design-paperit tulevat kauppoihin toukokuussa 2017 juhlistaen satavuotiasta itsenäistä Suomea.

URL kopioitu

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.