Perustieteiden korkeakouluun lähes 300 uutta perusopiskelijaa

Tietotekniikan hakukohde oli valtakunnallisesti suosituin hakukohde. Myös tuotantotalouden suosio jatkui.
Uudet opiskelijat vuosimallia 2014 ilmoittautuvat.

Perustieteiden korkeakoulun teknistieteelliseen kandidaattiohjelmaan valittiin 298 uutta opiskelijaa, joista 26 valittiin erillisvalintojen kautta. Paikan vastanottaneita uusia opiskelijoita on 282.

Diplomi-insinöörikoulutuksen yhteisvalinnassa suosituin hakukohde oli tietotekniikka johon oli 437 ensisijaista hakijaa, näistä 102 ottivat paikan vastaan. Tuotantotalouden koulutusohjelmaan oli edellisten vuosien tapaan vaikeinta päästä korkeiden pisterajojen takia. Myös bioinformaatioteknologia sekä teknillinen fysiikka ja matematiikka olivat suosittuja hakijoiden keskuudessa.

Maisteriohjelmien valinnat julkaistiin aiemmin tänä keväänä. Noin 150 uutta maisteriopiskelijaa aloittaa Perustieteiden korkeakoulussa. Kaikkiaan hakijoita oli yli tuhat. Uusien kandi- ja maisteriopiskelijoiden lisäksi noin 100 vaihto-opiskelijaa aloittaa syyskuussa opintonsa.

Tänä vuonna koko korkeakoulusektorin perusopiskelijahaku uudistui ja opiskelijoilla oli mahdollisuus saada vain yksi opiskelupaikka. Sijoitteluajo kattoi kaikki yhteishaun hakukohteet yliopistoissa ja ammattikorkeakouluissa, ja opiskelupaikkojen vastaanotto päättyi 12.8. Tämän takia lopulliset valintatulokset olivat selvillä vasta sen jälkeen.

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.