Pohjois-Tapiolan lukiolaiset vastaanottivat Aalto-yliopiston heijastimia

Jalkankulkijaliikenne on Pohjois-Tapiolan lukion muutettua Aalto Open Innovation Houseen kesällä 2017 vilkastunut merkittävästi Maarintiellä. Koulun naapurissa, Maarintie 8, Tuotantotalouden laitos ja sen henkilökunta, tunsi huolta oppilaiden turvallisuudesta ja päätti lahjoittaa heille 350 Aalto-yliopiston heijastinta, lisäämään heidän näkyvyyttään pimeässä ja turvaamaan oppilaita tien ylityksissä.

Sopiva hetki luovuttaa heijastimia tarjoutui, kun koulu TUAS-talon suuressa luentosalissa sai kunniavieraakseen ulkoministeri Timo Soinin keskiviikkoaamuna 29.11. Ministeri Soini puhui oppilaille radikalismista, turvallisuudesta ja nuorten syrjäytymisestä.

Tilaisuuden päätteeksi PRODEKOn puheenjohtaja Mikko Sippola esitti TUTAn tervehdyksen oppilaille toivottaen heille turvallista koulumatkaa. Hän kertoi heijastimien tutkitusti pelastavan ihmishenkiä liikenteessä ja rohkaisi lukiolaisia ottamaan heti käyttöönsä Aalto-yliopiston heille lahjoittamat heijastimet.

Metsähovin radio-observatorio
Yhteistyö Julkaistu:

Kansainvälinen yhteistyö tärkeää radio-observatoriolle

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorion 50-vuotinen kansainvälinen yhteistyö saa jatkoa, kun astrofysiikan tutkimuskeskuksen ACME-ohjelma käynnistyi.
Sekajätekasa Ämmässuon jätteenkäsittelylaitoksella.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

Kierrätyskampanja käynnistyy Otaniemen kampuksella

Käynnistämme Otaniemen kampuksella jätteiden kierrätyskampanjan lokakuun alussa. Tavoitteena on lisätä kierrätysastetta ja vähentää sekajätteen määrää.
Liisa Antola
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Alumni Liisa Antola: ”Rohkaisen ihmisiä rakentamaan uraansa enemmän myös arvojensa, eikä vain mielenkiinnon kohteiden, pohjalta”

Liisa Antola on aina haaveillut kansainvälisestä urasta, ja Kauppakorkeakoulun opinnoissa saatu kansainvälinen kokemus auttoi häntä saavuttamaan sen. Nykyään hän työskentelee Iso-Britanniassa toimivassa toimialajärjestössä DEI-asioiden parissa ja pyrkii luomaan oikeudenmukaisempaa työelämää kaikille vakuutus- ja eläkealoilla työskenteleville.
Mainiot materiaalit kirjoja pinossa keltaisella taustalla. Yksi avonainen kirja etualalla.
Yhteistyö Julkaistu:

Lasten ja nuorten biopohjaisten materiaalien ohjekirja innostaa kokeilemaan

Mainiot materiaalit – ohjeita biopohjaisiin kokeiluihin kirja pitää sisällään 17 työohjetta, joiden avulla voi valmistaa itse biopohjaisia materiaaleja. Työohjeissa käytetään luonnosta saatavia tai kierrätettäviä aineita.