Professori Gary Marquis palkittiin Walter Edström -mitalilla

Kansainvälinen hitsausjärjestö IIW, The International Institute of Welding, myönsi professori Gary Marquisille vuoden 2023 Water Edström -mitalin. Palkinto luovutettiin järjestön vuosikokouksessa Singaporessa heinäkuussa.
Gary Marquis recived the Walter Edstrom Medal
Professori Gary Marquis (vas.) ja Johan Ankre (Svetskommissionen)

Palkinto on tunnustus ansioituneille henkilöille, jotka Walter Edströmin tapaan ovat antaneet merkittävän panoksen järjestön toiminnalle. Ruotsalainen Walter Edström (1891–1962) oli yksi järjestön perustajista (1948) ja sai aikoinaan useita teollisuusyrityksiä mukaan IIW:n toimintaan.

Gary Marquis valmistui diplomi-insinööriksi Illinoisin yliopistosta ja väitteli tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta. Hän on toiminut TKK:ssa lujuusopin professorina vuodesta 2008 alkaen ja Insinööritieteiden korkeakoulun dekaanina vuosina 2013–2023.

Professori Marquis on osallistunut yli kahteenkymmeneen IIW:n vuosikokoukseen ja hoitanut ​​useita vaativia luottamustehtäviä. Hän on muun muassa toiminut kahdeksan vuotta komission XIII puheenjohtajana, yhdeksän vuotta järjestön hallituksen jäsenä, joista kolme vuotta presidenttinä.

Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Tiny plant with text aside Unite! Seed Fund 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Yhteistyö Julkaistu:

Unite! Seed Fund 2024: Aalto mukana 13 rahoitusta saaneessa hakemuksessa

Unite! Seed Fund -rahaston tavoitteena on kannustaa ja tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden yhteistyöhankkeita.
Kunniatohtori Ashok Kumar
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston uusi tekniikan kunniatohtori Ashok Kumar on biotekniikan uranuurtaja

Professori Askhok Kumar on maailmanlaajuisesti palkittu biotekniikan tutkija ja uranuurtaja.