Professori Peter Lundille arvostettu tunnustus Kiinasta

Peter Lundille on myönnetty Jiangsu Award and Medal of Friendship -palkinto osoituksena hänen osaamisestaan uusiutuvien energioiden alueella.
Peter Lund. Photo: Anni Hanén.

Professori Peter Lundille on myönnetty Jiangsu Award and Medal of Friendship –palkinto 9. tammikuuta 2020. Professori Lund tekee yhteistyötä Jiangsun provinssissa, ja palkinto on merkittävin ulkomaalaisille myönnetty kunnianosoitus tällä alueella.

Jiangsun provinssi on tunnettu muun muassa puhtaan energian ja tekoälyn tutkimuksesta. Peter Lund on vierailevana professorina Nanjingin, Jiangsun provissin pääkaupungin, yliopistossa (Southeast University). Hän on myös neuvonantajana Nanjing Qixiassa, jossa tutkitaan aurinkoenergiaa, sekä akku- ja polttokennoteknologioita.

”Viime viikolla neuvonantajaryhmämme antoi näkemyksiään Kiinan uuteen 15-vuotisohjelmaan tieteessä ja teknologiassa. Tilaisuudessa oli mukana myös Kiinan pääministeri Li Keqiang”, Peter Lund sanoo.

Two students fly a kite. Photo: Aleksi Poutanen
Opinnot Julkaistu:

Miten valmistaa opiskelijoita ammattilaisiksi epävarmassa tulevaisuudessa?

Valmistuneet tarvitsevat monenlaisia taitoja tulevaisuuden työelämässä.
Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
A logo. Photo: Mikko Raskinen
Nimitykset, Yhteistyö Julkaistu:

Kolme uutta professoria Sähkötekniikan korkeakouluun

Apulaisprofessorit Gopika Premsankar ja Johannes Arend sekä associate professori Marko Kosunen nimitettiin professorien urapolulle tammi-kesäkuun 2024 aikana.