Professori Risto Sarvas: Mikään määrä terveystekoja ei poista rakenteellisia ongelmia.

Professori ja Informaatioverkostojen koulutusohjelman johtaja Risto Sarvas katsoo, että organisaatiolla on ajateltua isompi vastuu yksilön hyvinvoinnista.

Risto Sarvas

"Hyvinvoinnin on oltava organisaation rakenteissa ja johtamisen kulttuurissa, ja niitä voivat muuttaa vain ne henkilöt, joilla on organisaatiossa valta ja vastuu. He ovat hyvinvoinnin asiantuntijoita, halusivat tai eivät", hän kirjoittaa ja kysyy:

"Miten päästä eroon suorituskeskeisyyden rakenteista? Miten tehdä tietojärjestelmistä hyvinvoinnin tukirakenteita? Miten luoda rakenteita jotka vahvistavat vuorovaikutteista viestintää?"

Lue Risto Sarvaksen Oasis-blogi täältä

Risto Sarvas

Oasis-blogi: Pahoinvointi tulee rakenteista. Se ei ole yksilön oma vika.

"Pahoinvoinnin helposti koetaan olevan oma vika. Tätä ”oma vikani” -vinkkeliä vahvistavat yksilökohtaiset hyvinvoinnin lääkkeet kuten meditaatio, uni tai liikunta. On selvää että mikään määrä näitä terveystekoja ei poista rakenteellisia ongelmia", kirjoittaa Risto Sarvas.

Oasis of Radical Wellbeing
Green Minds, Healthy Hearts - Social Sustainability Symposium May 30 2023

Green Minds, Healthy Hearts - sosiaalisen kestävyyden symposium 30.5.2023

Kuinka luoda kestävämpiä ja paremmin voivia yhteisöjä? Kuinka muuttaa ajattelutapa egosta kohtia ekoa? Osallistu keskusteluun siitä, mitä sosiaalinen kestävyys tarkoittaa korkeakoulutuksessa Aalto-yliopiston Oasis of Radical Wellbeing -hankkeen Green Minds, Healthy Hearts –symposiumissa.

Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Aalto Space mockup ravintolatarjonnasta
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Ravintolapalvelut Aalto Spaceen - testaa ja voita!

Testaa, löydätkö kampuksen ravintolat Aalto Space -sovelluksesta ja voita kesäisiä palkintoja.
Tutkimuslaitteistoa ja muovihansikkaisiin puetut kädet.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Uudenlainen menetelmä soluviljelyyn antaa tietoa syövän biomekaniikasta

Tutkijoiden kehittämän uuden teknologian avulla voidaan havainnoida solutason mekaniikkaa soluviljelmissä.