Puolan presidentti vieraili Aallossa

Presidentti Andrzej Duda ja seurueeseen kuuluneet puolalaiset startup-yrittäjät tutustuivat yliopiston toimintaan ja aaltolaisiin yrittäjiin.
Vararehtori Hannu Seristö johdatti presidentti Andrzej Dudan seurueen tervetulleeksi Dipoliin. Vasemmalla Aallon professori Wojciech Solowski.

Puolan presidentti Andrzej Duda tutustui Aalto-yliopistoon osana Suomeen suuntautunutta valtiovierailuaan. Presidentin otti vastaan vararehtori Hannu Seristö, joka esitteli Aallon yrittäjyystoimintaa ja yritysyhteistyötä. Presidentti tutustui myös Dipolin taidekokoelmaan sekä Design Factoryyn.

Presidentin  mukana vierailulla oli useita puolalaisia startup-yrittäjiä. Ryhmä vieraili Startup Saunassa, johon oli kutsuttu Aalto-yhteisössä toimivia startup-yrityksiä keskustelemaan puolalaisten kollegojensa kanssa. Tilaisuudessa esittäytyi muun muassa Aalto-lähtöinen avaruusteknologian yritys Iceye. Presidentti Duda tapasi myös Aallossa opiskelevia puolalaisia opiskelijoita.

Presidentti Duda tiedusteli puolalaisilta opiskelijoilta opintojen sujumisesta ja viihtymisestä Suomessa.

Kuvat: Mikko Raskinen

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kuva: Tima Miroschnichenko, Pexels.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkimus: Matalan hierarkian organisaatioissa isoja periaatekysymyksiäkin ratkotaan porukalla Slackissa

Aalto-yliopiston alumni, vieraileva tutkijatohtori Lauri Pietinalho New Yorkin yliopiston Sternin kauppakorkeakoulusta ja Aalto-yliopiston apulaisprofessori Frank Martela selvittivät tuoreessa tutkimuksessa, miten matalan hierarkian organisaatiot käsittelevät yhteisiä toimintaperiaatteita vastakkainasettelutilanteissa ja miten auktoriteetti niissä toimii.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.