Purku- ja rakennustyöt ovat käynnissä Otakaari 8:n tontilla

ISS:n varikkonakin tunnetun Otakaari 8:n matala osa puretaan, ja myöhemmin tilalle rakennetaan pysäköintitalo.
Parking house
Havainnekuva pysäköintilaitoksesta. Helin & co Arkkitehdit Oy.

Purkutyöt ovat käynnissä, ja matala osa on purettu aikataulun mukaisesti syyskuun loppuun mennessä. Työmaa on aidattu, eikä tällä hetkellä aiheuta muutoksia alueen liikennejärjestelyihin.

Tontille Maarintalon (Sähkömiehentie 3) naapuriin aletaan loppuvuodesta rakentaa kampuksen historian ensimmäistä pysäköintitaloa. Tällä varmistetaan rakennuslupien vaatimat pysäköintipaikat, ja keskitetään ajoneuvoliikennettä jolloin maa-alaa kampuksen ytimessä jää muuhun käyttöön. Pysäköintitaloon on suunniteltu noin 280 autopaikkaa sekä katettu polkupyöräparkki. Lisäksi suunnitteilla on sähköautojen latauspaikkoja. Pysäköintitalon arvioitu valmistuminen on vuoden 2023 loppuun mennessä.

Otakaari 8.jpeg

Purkutyöt käynnissä Otakaari 8:n tontilla.

Lisätietoja:
ACRE / Jarmo Wilander, johtaja, rakennuttaminen

Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Fajr Asghar vasemmalla ja Vilma Svynarenko oikealla
Yliopisto Julkaistu:

TET-harjoittelijat Fajr Asghar ja Vilma Svynarenko tutustuivat Aallossa kaikkeen aurinkokennoista Täffän spagettiin

Fajr Asghar ja Vilma Svynarenko laskivat ensin aurinkokennojen hyötysuhdetta ja kirjoittivat sitten artikkelin uusiutuvasta energiasta.