Sesilja Aranko on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

FT Sesilja Aranko on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle neljän vuoden (2. kausi) määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään 1.9.2024 alkaen. Professuurin ala on Solutekniikka.
Sesilja

Aranko on väitellyt tohtoriksi Helsingin yliopistosta vuonna 2014. Väiteltyään Aranko on toiminut tutkijana mm. Helsingin yliopistossa ja Aalto-yliopistossa sekä vierailevana tutkijana Euroopan molekyylibiologian tutkimuslaitoksessa Hampurissa. Hän siirtyy professoriksi Aalto-yliopiston Senior Scientistin tehtävästä.

Marjo Kettunen
Nimitykset Julkaistu:

Marjo Kettunen Perustieteiden korkeakoulun kehityspäälliköksi

Marjo Kettunen on valittu Perustieteiden korkeakoulun (SCI) kehityspäälliköksi. Hän siirtyy tehtävään Kemian tekniikan korkeakoulusta, jossa hän on toiminut kehityspäällikkönä keväästä 2018 alkaen.
A woman with blonde hair stands with arm resting on a ledge with a grey background.
Nimitykset Julkaistu:

Fysiikan professori: Ydinsimulaatiot vaativat tehokkaita tietokoneita, ja siinä “Suomi on edelläkävijä”

Andrea Sand johtaa suurta kansainvälistä Nuclear Materials and Engineering -tutkimusryhmää, jonka rahoitukset ja yhteistyökumppanuudet kattavat koko Euroopan.
Professor Maarit Karppinen
Nimitykset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Professori Maarit Karppinen on nimitetty Euroopan tutkimusneuvosto ERC:n jäseneksi

Aalto-yliopiston epäorgaanisen materiaalikemian professori Maarit Karppinen aloittaa kautensa ERC:n tieteellisen neuvoston jäsenenä 1. tammikuuta 2025.
Kuvassa näkyy Kauppakorkeakoulun rakennus, sen vieressä oleva Kide-rakennus, sekä lipputangot ja puun oksa syksyisenä selkeänä päivänä.
Opinnot Julkaistu:

Työuraansa aloittavat maisterit viihtyvät lähityössä toimistolla, mutta odottavat työnantajan joustavan työajoissa

Tuore raportti paljastaa myös, että kansainvälisestä CEMS-maisteriohjelmasta valmistuneet nuoret ammattilaiset odottavat työltään yhteisöllisyyttä, haasteita ja kehittymismahdollisuuksia.