Shaking up Tech valtaa lokakuussa jälleen kampuksen

Tapahtuman tarkoituksena on lisätä naisten ja muunsukupuolisten määrää tekniikan alalla.
Ihmisiä salissa
Vuoden 2019 Shaking up tech -osallistujia Aallossa. Kuva: Aalto-yliopisto

Shaking up Tech -tapahtuma palaa tänä syksynä kampukselle usean vuoden tauon jälkeen. Ilmoittautuminen 13. lokakuuta järjestettävään tapahtumaan alkaa elokuun 1. päivä. Tapahtuma on tarkoitettu ammatinvalinnan kynnyksellä oleville naisille ja muunsukupuolisille.

Shaking up Tech järjestettiin edellisen kerran kampuksella vuonna 2019, jolloin paikalle saapui noin 300osallistujaa. Tänäkin vuonna osallistujia mahtuu Aallon tapahtumaan maksimissaan 300.

Shaking up Tech tarjoaa osallistujille puheita ja erilaisia työpajoja, joiden kautta esitellään tekniikan alaa ja sen uusimpia kehityssuuntia ja haasteita. Workshopeissa osallistujat pääsevät kokeilemaan itse, millaista tekniikan alalla työskentely voisi olla. Niiden puitteissa osallistujat pääsevät muun muassa tutustumaan Aallon akustiikkalaboratorioon, virtuaalireissulle aurinkokuntaamme sekä dippaamaan kurkulle biohajoavan kääreen.

Yksi valittavista työpajoista on myös saanut tukea Aallon perustieteiden korkeakoulun yhdenvertaisuusrahastolta. Tietotekniikan laitoksen käytettävyystutkimuksen tutkimusryhmän työpajassa osallistujat Suomesta ja Namibiasta keskustelevat uuden teknologian luomista mahdollisuuksista. Työpajassa suomalaiset osallistujat pääsevät katsomaan, miltä teknologia näyttää toisesta kulttuurista tulevien nuorten silmin – millaisia toiveita heillä on teknologian suhteen ja millaisia haittoja uusi teknologia on saattanut aiheuttaa.

Tapahtuma siirtyi syksylle tammikuulta, jonne se puolestaan oli lykkääntynyt koronan vuoksi syksyltä 2021. Tapahtuman luonteen vuoksi sitä ei haluttu järjestää etänä.

Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Fajr Asghar vasemmalla ja Vilma Svynarenko oikealla
Yliopisto Julkaistu:

TET-harjoittelijat Fajr Asghar ja Vilma Svynarenko tutustuivat Aallossa kaikkeen aurinkokennoista Täffän spagettiin

Fajr Asghar ja Vilma Svynarenko laskivat ensin aurinkokennojen hyötysuhdetta ja kirjoittivat sitten artikkelin uusiutuvasta energiasta.