Sustainability Science Days keräsi ennätysyleisön – ensi vuonna tapahtumassa puhkaistaan kestävyyskupla

Suomen suurin kestävän kehityksen tutkimuksen ja innovaatioiden tapahtuma keräsi yhteen yli 1500 asiantuntijaa yli sadasta eri maasta. Tapahtuma järjestettiin Aalto-yliopistolla ja Helsingin yliopistolla tänä vuonna yhteistyössä maailman suurimman kestävän kehityksen kongressin, SRI:n kanssa.
Esiintyjiä tapahtumassa

Sustainability Science Days ja Sustainability Research and Innovation -kongressi (SRI) kokosivat yhdessä Espooseen ja Helsinkiin tutkijoita, poliitikkoja sekä kansalais- ja yritystoimijoita yli sadasta maasta. Sustainability Science Days järjestettiin nyt kahdeksatta kertaa, ja se on kasvanut joka vuosi. Tänä vuonna tapahtumassa nähtiin ennätysmäärä osallistujia sekä kampuksilla että verkossa.

Ohjelmassa oli huippupuhujien lisäksi työpajoja, tutustumiskäyntejä ja paneelikeskusteluja. Keskustelujen teemoja olivat muun muassa hyvä elämä planetaarisissa rajoissa, tulevaisuuden työelämä ja energiasiirtymä.

”Vihreä siirtymä -teema on osoittanut meille, että tieteidenvälinen yhteistyö ei ole vain hyödyllistä vaan välttämätöntä. Yhteistyö hallitusten, yritysten, tutkijoiden ja yksityishenkilöiden välillä on avainasemassa kestävien ratkaisujen kehittämisessä”, sanoo Helsingin yliopiston tutkimuksesta ja kestävästä kehityksestä vastaava vararehtori Anne Portaankorva.

Ensi vuonna tapahtuma järjestetään Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston kampuksilla toukokuun loppupuolella. Ohjelmahaku julkaistaan myöhemmin tänä vuonna.

Ensi vuoden tapahtuman teemana on “kestävyyskuplan puhkaiseminen”.

“Kaikki tieteet ovat kestävyystieteitä ja kaikki tulevaisuuden työt kestävän kehityksen töitä. Haluamme purkaa kestävyysmyyttejä ja eri alojen välisiä raja-aitoja, koska loppujen lopuksi kaikki tavoittelevat samaa: hyvinvointia planetaarisissa rajoissa”, sanoo Aalto-yliopiston kestävän kehityksen johtaja Jussi Impiö.

Lisätiedot:

Jussi Impiö, Aalto-yliopisto, [email protected]

Riina Koivuranta, Helsingin yliopisto, [email protected]

Two students fly a kite. Photo: Aleksi Poutanen
Opinnot Julkaistu:

Miten valmistaa opiskelijoita ammattilaisiksi epävarmassa tulevaisuudessa?

Valmistuneet tarvitsevat monenlaisia taitoja tulevaisuuden työelämässä.
A logo. Photo: Mikko Raskinen
Nimitykset, Yhteistyö Julkaistu:

Kolme uutta professoria Sähkötekniikan korkeakouluun

Apulaisprofessorit Gopika Premsankar ja Johannes Arend sekä associate professori Marko Kosunen nimitettiin professorien urapolulle tammi-kesäkuun 2024 aikana.
Opiskelija Aallossa lukemassa kirjaa
Mediatiedotteet Julkaistu:

Aalto-yliopisto lisää toimenpiteitä päästöjen vähentämiseksi

Aalto-yliopisto on kartoittanut tärkeimpiä toimenpiteitä ilmastopäästöjen vähentämiseksi kaikilla yliopiston toiminnan alueilla. Suurimmat päästövähennykset saadaan energian hankinnasta ja käytöstä.
Puustoa kerrostaloalueella.
Mediatiedotteet Julkaistu: