Suunnittelija Elli Hämäläiselle ja Aalto-yliopistolle kunniamaininta urheilijan kaksoisuran edistämisestä

Kunniamaininnan myönsi Suomen Olympiakomitean Urheiluakatemiaohjelma ja URA-säätiö.
Timo Saarinen, Juha Dahlström, Elli Hämäläinen ja Timo Korkeamäki
Elli Hämäläinen sai kunniakirjan urheilijoiden kaksoisurien edistämisestä URHEAn Juha Dahlströmiltä (2. vas.). Myös dekaani Timo Korkeamäki ja professori Timo Saarinen osallistuivat pienimuotoiseen palkitsemistilaisuuteen. Kuva: Roope Kiviranta / Aalto

Kauppakorkeakoulun oppimispalveluiden suunnittelija Elli Hämäläinen on viime vuosina tehnyt Aalto-yliopistossa ansiokasta työtä urheilijoiden kaksoisuran eteen. Urheilijoiden kaksoisuralla pyritään siihen, että tavoitteellisen urheilun ja opintojen yhdistäminen olisi mahdollisimman toimivaa ja tasapainoista. Elli Hämäläisen ansiokas työ urheilijoiden kaksoisuran eteen on nyt noteerattu, mistä todisteena Suomen Olympiakomitean Urheiluakatemiaohjelma ja URA-säätiö myönsivät hänelle kunniamaininnan.

”Kaksoisuran mahdollistaminen on suomalaisen urheilun arvovalinta. Päästäkseen maailman huipulle ja jaksaakseen tehdä vuosien työn moni urheilija tarvitsee myös urheilun ulkopuolisia haasteita. Urheilun ja opiskelun yhdistäminen tukee tuloksen tekemistä, kun sitä rytmittää urheilun ehdoilla”, sanoo Pääkaupunkiseudun urheiluakatemia URHEAn huippu-urheilukoordinaattori Juha Dahlström.

URHEA on vuonna 2003 käynnistynyt Suomen Olympiakomitean hyväksymä virallinen huippu-urheiluakatemia. Akatemia toimii kiinteässä yhteistyössä Olympiakomitean huippu-urheiluyksikön kanssa ja sen taustalla toimii Urhea-säätiö.

Tavoitteisiin erinomaisella tiimityöllä

Elli Hämäläisen työhön urheilijoiden kaksoisuran edistämisessä on kuulunut Aallon URHEA-tiimin vetäminen. Tiimiin ovat kuuluneet Aallon kuuden korkeakoulun URHEA-koordinaattorit eli Ellin lisäksi Virpi Riissanen (Insinööritieteiden korkeakoulu), Niina Arppe (Kemian tekniikan korkeakoulu), Tiina Kerola (Perustieteiden korkeakoulu), Piia Ylitalo (Sähkötekniikan korkeakoulu) ja Naoko Nakagawa (Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu). Elli Hämäläinen on rakentanut tiiminsä kanssa URHEA-urheilijoille kaksi 3 opintopisteen kokonaisuutta, joiden vastuuopettajana toimii Kauppakorkeakoulun entinen varadekaani, professori Timo Saarinen.

”Olen otettu kunniamaininnasta. On ollut mielenkiintoista ja antoisaa olla mukana kehittämässä kaksoisura-asioita tiimimme kanssa ja on hienoa saada Aallolle ja työllemme tällainen tunnustus. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin ja kehittää asioita lisää”, sanoo Elli Hämäläinen.

Palkinto julkistettiin 17.9. Tampereella järjestetyn huippuvaiheen kaksoisuraseminaarin yhteydessä. URHEAn Juha Dahlström ojensi sen Elli Hämäläiselle Kauppakorkeakoululla järjestetyssä kahvitilaisuudessa 21.10.

Viime vuosien kehitystyöhön Kauppakorkeakoulussa kuuluu myös se, että vuodesta 2019 alkaen Kauppakorkeakoulu on mahdollistanut vuosittain 12 opiskelijalle sisäänpääsyn kandidaattiohjelmaan erityisperustein. Urheilulliset saavutukset on ollut yksi peruste, jolla Kauppakorkeakouluun on voinut hakea erityiset saavutukset -hakuryhmässä.

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.