Syksyllä 1983 Mursujaisiaan viettänyt vuosikurssi kokoontui juhlistamaan 40-vuotisjuhlaansa

Vuoden 1983 vuosikurssi juhli 40-vuotisjuhlaansa opintojensa aloittamisesta. Juhlapäivä alkoi Otaniemestä uuden Kauppiksen tiloissa kuohuvilla ja iltaa siirryttiin viettämään nostalgiselle Runeberginkadulle Ravintola Töölöön.

The class of 1983
Vuosikurssi 1983 uudella Kauppiksella.

Syksyllä 1983 mursujaisiaan viettänyt vuosikurssi kokoontui juhlistamaan 40-vuotisjuhlaansa perjantaina 27. lokakuuta. Tapahtumaan osallistui ilahduttavasti peräti satakaksikymmentä kurssilaista, mikä osoitti vuosikerran erinomaista aktiivisuutta. Edellisestä vastaavasta tapaamisesta oli ehtinyt vierähtää kymmenen vuotta.

”Hienointa oli huomata kuinka vähän tutut kurssilaiset ovat 40 vuodessa muuttuneet. Vähän ehkä karismaa tullut kasvoihin, mutta sama utelias mursu pinnan alla”, kuvaili Daniel Tuori, joka toimi illan isäntänä ja seremoniamestarina.

Juhlapäivän ohjelma alkoi Otaniemessä, missä kurssilaiset kokoontuivat nauttimaan kuohuvasta uuden Kauppiksen ravintola Arvossa. Kuohuvien jälkeen kurssitoveri ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun professori Hannu Seristö esitti mielenkiintoisen katsauksen siitä, millainen Kauppis oli vuonna 1983 ja millainen se on tänä päivänä.

Keskustelun jälkeen siirryttiin nauttimaan raikkaasta syyssäästä kävellen lähellä sijaitsevaan uuteen Design Factoryyn, joka toimii kotipesänä myös Aalto Ventures Programille ja Startup Saunalle. Aalto Entrepreneurship Societyn puheenjohtaja Niklas Hamberg otti kurssilaiset vastaan ja  esitteli heille innostavasti AaltoES:n ohjelmia, jotka edistävät kasvuyrittäjyyttä.

Oman 80-luvun nostalgia upposi meillä tunteisiin, mutta järkeen kolahti tutustuminen Aallon Kauppiksen nykytilaan – Kauppis ja opiskelijaelämä KY:llä muovasivat meitä jokaista työelämään ja elämään yleensäkin.

Daniel Tuori
illan esiintyjät
Antti Aumo, Jussi Ratsula ja Vesa Tuomi esiintymässä Ravintola Töölössä.

Design Factorysta matka jatkui Runeberginkadulle vanhalle Kauppikselle. Ravintola Töölön illallisen yhteydessä vieraat nauttivat erinomaisesta live-musiikista, esittäjinä Kauppiksen Speksi-perinteen vuonna 1985 aloittaneen ryhmän kantavia voimia: Antti Aumo, Jussi Ratsula ja Vesa Tuomi. Koko tapahtuman alulle laittavana voimana sekä vetäjänä toimi Pauliina Heikkilä.

Juhlapäivä tarjosi kurssilaisille upean tilaisuuden tavata hyviä ystäviä vuosikymmenten takaa ja ilta oli täynnä naurua, muistoja ja iloista jutustelua.

”Todettiin, että enää ei odoteta 10 vuotta seuraavaa!”

Better Business - Better Society seminar in December 2019, School of Business alumni networking after the seminar

Kauppakorkeakoulun alumneille

Kauppakorkeakoulun alumniyhteisö tarjoaa mahdollisuuksia elämänlaajuiseen oppimiseen, verkostoitumiseen sekä paremman liiketoiminnan ja yhteiskunnan rakentamiseen. Liity alumniyhteisöömme!

Kauppakorkeakoulu
An alumni class celebrating together at the School of Business Homecoming Day 2018

Järjestä oman vuosikurssin tai muun alumniryhmän tapaaminen

Alumnien vuosikurssitapaamisissa sinulla mahdollisuus tavata opiskelukavereita valmistumisen jälkeen.

Kauppakorkeakoulu

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.