Syyslukukausi päättyi juhlalliseen publiikkiin

Erityisen vilkkaan valmistumisvuoden aikana pidettiin poikkeuksellisesti kolme juhlallista publiikkia.
ruusut_fi.jpg

Syyslukukausi päättyi perinteiseen tapaan joulupubliikkiin. Tässä tilaisuudessa saivat taiteen kandidaatit ja maisterit, tekniikan kandidaatit ja arkkitehdit ja maisema-arkkitehdit sekä tohtorit tutkintotodistuksensa. Erityisen vilkkaan valmistumisvuoden aikana pidettiin poikkeuksellisesti kolme juhlallista publiikkia ja tutkinnonuudistuksen vuoksi valmistumassa on noin 630 tutkintoa. Juhlapäivänä myönnettiin todistukset 66 tutkinnonsuorittajalle.

ARTSin Publiikki järjestettiin Arabian kampuksella Sampo-salissa 18.12.2015. Tutkinnon saajien lisäksi juhlaan osallistui runsaasti tilaisuutta katsomaan tulleita valmistuneiden ystäviä ja sukulaisia.Tilaisuus alkoi Saila Susiluodon Antikythera -teoksella, joka oli tuotettu Medialaboratorion Crucible Studiossa. Juhlaväki sai luettavakseen sovelluksen luomia ilmalaivakirjeitä Hindenburgilta.

Dekaani Anna Valtonen painotti juhlapuheessaan valmistujien tärkeää roolia nykyisessä yhteiskunnallisessa tilanteessa, sillä heidän luovaa ja idearikasta osaamistaan tarvitaan uusien ratkaisujen löytämiseksi. Dekaani toivotti tutkinnon suorittajille menestystä ja hyvää matkaa ulos maailmaan ja samalla toivoi heidät tervetulleeksi takaisin työskentelemään yliopistossa asiantuntijoina ja toimimaan aktiivisina alumneina.

Publiikissa jaettiin dekaanin stipendi ja sen sai parhaimmasta opinnäytetyöstään taiteen maisteriksi valmistunut Koert Jobse muotoilun laitokselta Collaborative and Industrial Design ohjelmasta. Työn nimi on “Catching Trains of Thought – UX Guidelines for Facilitating Knowledge Exchange Between Makers” ja se on erinomainen osoitus uutta luovasta ja rajoja rikkovasta opinnäytetyöstä.

Joulupubliikkiin kuluu olennaisesti I love Kipsari-apurahan jako merkittävälle opiskelijaprojektille tai -toiminnalle.  Apuraha jaettiin kolmen TOKYOlaisen Saara Jolkkosen, Elina Laitisen ja Susanna Junttilan keväällä avattavalle yhteisnäyttelylle ”Tekemisen arvoista”.

I love Kipsari-apurahan jakoivat TOKYOn puheenjohtaja Sofi Perikangas ja Kipsarin puheenjohtaja  Joonas Ala-Karvia.

Alumnin puheenvuoron pitäjäksi oli kutsuttu toimitusjohtaja Lasse Seppänen PlayRaven Oy:stä. Hän kertoi monialaisten opintojen ja innostuksen myötä syntyneestä mielenkiintoisesta työurasta.

Juhlallisen todistusten jaon jälkeen tilaisuus jatkui lämpiön puolella iloisissa merkeissä.

Nykyinen dekaani Anna Valtonen ja edeltävä dekaani Helena Hyvönen vaihtoivat iloisia kuulumisia.

Seuraava publiikki pidetään Arabian kampuksen Sampo-salissa 15.6.2016

Lisätietoja: Opintoasiainpäällikkö Leena Koskinen
Kuvat: Pinja Valja

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.