Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun varadekaanit sekä laitosjohtajat nimitetty

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun varadekaanit sekä laitosjohtajat on nimitetty toimikaudelle 1.9.2019 - 31.8.2024.
On the right edge a person with shoulder-length hair is moving out of the picture; behind them is a black background with narrow light strings horizontally on it.
Kuva: Aalto-yliopisto / Mikko Raskinen

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulunvaradekaanit sekä laitosjohtajat on nimitetty toimikaudelle 1.9.2019 - 31.8.2024. Tehtäviä kohtaan oli kiitettävästi kiinnostusta Aalto-yhteisössä.

Opetuksen varadekaanin tehtävään valittiin lehtori Rasmus Vuori, taiteen varadekaanin tehtävään lehtori Saija Hollmén ja tutkimuksen varadekaanin tehtävään professori Turkka Keinonen.

Arkkitehtuurin laitoksen johtajan tehtävään valittiin Pirjo Sanaksenaho, elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitoksen johtajan tehtävään Anna Heiskanen, median laitoksen johtajan tehtävään Philip Dean (kausi 1.9.2019-31.5.2021), muotoilun laitoksen johtajan tehtävään Tuuli Mattelmäki jataiteen laitoksen johtajan tehtävään Kevin Tavin.

Varadekaanit auttavat dekaania korkeakoulun johtamisessa. Työssä korostuvat korkeakoulun toiminnan ja strategian kokonaisvaltainen kehittäminen. ARTSissa työskentelee kolme varadekaania, joista yksi vastaa tutkimuksesta, yksi opetuksesta ja yksi taiteellisen ja luovan toiminnan käytännöistä.

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun akateeminen toiminta on järjestetty viiteen laitokseen - Arkkitehtuurin laitos, Elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitos, Median laitos, Muotoilun laitos ja Taiteen laitos. Laitosjohtaja johtaa laitosta ja vastaa sen tuloksista ja taloudesta. Laitosjohtaja tekee akateemiselle komitealle esitykset opetussuunnitelmista ja tutkintovaatimuksista sekä opiskelijoiden valintaperusteista.

Lisätietoja:

Dekaani Tuomas Auvinen, dean-arts(at)aalto.fi, 050 648 48

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.
Daniel Martin-Yerga
Nimitykset Julkaistu:

Daniel Martin-Yerga on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian ja materiaalitieteen laitokselle

Ph.D. Daniel Martin-Yerga on nimitetty Aalto-yliopiston Kemian ja materiaalitieteen laitokselle määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään.