Tervetuloa muuttamaan maailmaa, uusi kemian tekniikan opiskelija!

Kemian tekniikka tarjoaa vastauksia lähes kaikkiin globaaleihin ympäristöongelmiin. Meillä maailmaa muutetaan luonnontieteiden ja tekniikan keinoin.
Dekaani Kristiina Kruus.
Kemian teknikan korkeakoulun dekaani Kristiina Kruus.

Lämpimät onnitteluni opiskelupaikastasi uusi opiskelija. Olet tehnyt hienon valinnan ja ottanut samalla haasteen vastaan. Meillä Kemian tekniikan korkeakoulussa muutetaan maailmaa luonnontieteen ja teknologian keinoin. Opiskelijana olet mukana tekemässä muutosta.

Kemian tekniikka tarjoaa vastauksia ja ratkaisuja lähes kaikkiin aikamme globaaleihin ympäristöongelmiin aina ilmastonmuutoksesta luonnonvarojen ja raaka-aineiden riittävyyteen, maailman muoviongelman ratkaisemiseen ja tekstiiliteollisuuden ympäristökuorman vähentämiseen. Ei ole lainkaan liioiteltua sanoa, että tässä työssä me olemme huippuluokkaa.

Aalto-yliopisto tarjoaa kansainvälisestikin katsoen aivan ainutlaatuisen yhdistelmän luonnontieteitä, tekniikkaa, kauppatiedettä ja taidetta. Toivon, että voit hyödyntää tämän mahdollisuuden opiskelussasi.

Älä epäröi olla yhteydessä ja pyytää apua. Dekaani, professorit ja koko henkilökunta ovat täällä sinua varten. Autamme sinua löytämään oman tiesi. Ole siis utelias ja lähesty uusia haasteita ja ihmisiä rohkeasti.

Olet astumassa valtavaan seikkailuun. Aalto-yliopiston ja Kemian tekniikan korkeakoulun ainutlaatuinen ja upea kampus sekä tiivis opiskelijayhteisö antavat sinulle eväitä koko loppuelämäksi. Ota ajastasi täällä irti kaikki mahdollinen.

Täällä solmit monet elämänmittaiset ystävyyssuhteet ja löydät omat intohimosi ja tavoitteesi. Juuri siksi opiskelu yliopistossa on niin tärkeää aikaa ihmisen elämässä.

Tervetuloa, onnea ja hyvää menestystä opintoihin. Oletko valmis? Paremman maailman tekeminen alkaa tästä päivästä.

Kristiina Kruus
Dekaani
Kemian tekniikan korkeakoulu

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa