"Tietoiset ja harkitut valinnat voivat edistää monimuotoisuutta yhteisössämme"

Miten voimme tukea toisiamme? Näitä ja muita tärkeitä kysymyksiä esitettiin 27. helmikuuta 2024 järjestetyssä aamiaistilaisuudessa "Catalyzing diversity in science".
Paneeli IUPAC Global Womens Breakfast -tapahtumassa
Luana Dessbesell, Mashrura Musharraf, Gopika Premsankar ja Martin Lennox jakoivat ajatuksiaan moninaisuudesta paneelikeskustelussa. Kuvat Oona Hilli / Aalto-yliopisto

Apulaisprofessori Jaana Vapaavuori johdatteli keskustelua 27. helmikuuta 2024 "Catalyzing diversity in science" -aamiaistilaisuudessa YK:n naisten ja tyttöjen tiedepäivän yhteydessä. Moninaisuutta voivat edustaa esimerkiksi erilaiset ideat, identiteetit, representaatiot, taustat, kokemukset ja kehot.

Apulaisprofessori Luana Dessbesell luennoi aiheesta.

"Viimeksi minulle kerrottiin, että ehkä minun ei pitäisi palkata ketään, jolla on lapsia, koska heillä saattaa kestää kauemmin saada väitöskirja valmiiksi. Olen sitä mieltä, että jos järjestelmässä on tämänkaltaisia vikoja, meidän pitäisi auttaa korjaamaan ne.”

Paneelikeskustelussa kuultiin tutkija Martin Lennoxin, apulaisprofessori Gopika Premsankarin ja apulaisprofessori Mashrura Musharrafin näkemyksiä. He olivat yhtä mieltä siitä, että meidän olisi syytä varmistaa, että kaikilla on mahdollisuus osallistua.

"Tarvitsemme avoimia keskusteluja, joissa voimme jakaa kokemuksiamme", Premsankar sanoi.

"Mielestäni meidän pitäisi avoimesti pohtia ja puhua kokemuksistamme", Musharraf lisäsi.

Panelistit pitivät tärkeänä, että oman ryhmän sisällä ja myös sen ulkopuolella autetaan toisia. Toisilta voi esimerkiksi kysyä: ”Miten voin olla tukenasi?”.

”Me voisimme kaikki tarkastella tietoisesti tapoja, miten olemme vuorovaikutuksessa toistemme kanssa. Joskus emme tiedä, miten pienikin ele voi vaikuttaa ihmisiin. Jos teemme tietoisia ja harkittuja valintoja, se voi katalysoida monimuotoisuutta yhteisössämme", Lennox sanoi.

”Meidän pitäisi pystyä edistämään monimuotoisuutta siten, että se ei ole ylimääräinen tehtävä kaiken muun lisäksi, vaan sen pitäisi olla osa nykyisiä velvollisuuksiamme ja sopimuksiamme, Dessbesell sanoi.

Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Aallon logo talon katolla
Nimitykset Julkaistu:

Neljä uutta professoria Insinööritieteiden korkeakouluun

Työelämäprofessorit Hannele Holttinen ja Teemu Manderbacka sekä apulaisprofessorit Mikko Suominen ja Risto Ojala nimitettiin professorien urapolulle tammi-kesäkuun 2024 aikana.
A logo. Photo: Mikko Raskinen
Nimitykset, Yhteistyö Julkaistu:

Kolme uutta professoria Sähkötekniikan korkeakouluun

Apulaisprofessorit Gopika Premsankar ja Johannes Arend sekä associate professori Marko Kosunen nimitettiin professorien urapolulle tammi-kesäkuun 2024 aikana.
Aalto Space mockup ravintolatarjonnasta
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Ravintolapalvelut Aalto Spaceen - testaa ja voita!

Testaa, löydätkö kampuksen ravintolat Aalto Space -sovelluksesta ja voita kesäisiä palkintoja.