Tietotekniikan laitoksella on avoimena konenäön apulaisprofessorin tehtävä (tenure track)

Haemme henkilöitä, joiden erityisalaa on kolmiulotteisen geometrian, ulkoasun tai animaation kaappaus, prosessointi, synteesi tai toisto.

Haemme lahjakkaita ja ansioituneita henkilöitä, joiden erityisalaa on kolmiulotteisen geometrian, ulkoasun tai animaation kaappaus, prosessointi, synteesi tai toisto. Erityisesti haemme tietokonenäön tai muiden koneaistien osaajia. Yleisellä tasolla hakijoiden oletetaan täydentävän laitoksen jo ennestään vahvaa tietokonegrafiikan ja vuorovaikutteisten tekniikoiden tutkimusaluetta, ja näin ollen hakemukset mm. seuraavilta teemaan liittyviltä muilta alueilta ovat tervetulleita: laskennallinen valokuvaus, laskennalliset näytöt, geometrinen mallinnus sekä henkilökohtainen virtuaalitodellisuus.

Aalto-yliopiston perustieteiden korkeakoulun dekaanille osoitettu hakemus liitteineen toimitetaan 4.6.2015 klo 23:59 mennessä. Lisätietoa: http://cs.aalto.fi/fi/careers/assistant_professor-tenure_track-in_computer_vision/

Peter Liljeroth
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Eurooppalainen jättirahoitus uusien kvanttimateriaalien tutkimukseen

Professori Peter Liljeroth sai Euroopan tutkimusneuvostolta miljoonarahoituksen kvanttimateriaalien kehittämiseen. Uusista materiaaleista toivotaan rakennusainesta toistaiseksi ennennäkemättömiin kvanttilaitteisiin.
Two students and a professor sitting around a table, talking and looking at laptop screen.
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Tule uusien tohtoriopiskelijoiden tutoriksi marraskuussa 2024

lmoittaudu uusien tohtoriopiskelijoiden tutoriksi orientaatiopäiville!
Kaivuri työmaalla kahden rakennuksen välissä, maassa putkia ja muuta metallia.
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tutkijat kehittivät ensimmäisen hiilinegatiivisen sideaineen – merkittävä vaikutus infrarakentamisen päästöihin

Biopohjaisella sideaineella voidaan korvata runsaspäästöisen sementin käyttöä infrarakentamisessa.
Professor Maarit Karppinen
Nimitykset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Professori Maarit Karppinen on nimitetty Euroopan tutkimusneuvosto ERC:n jäseneksi

Aalto-yliopiston epäorgaanisen materiaalikemian professori Maarit Karppinen aloittaa kautensa ERC:n tieteellisen neuvoston jäsenenä 1. tammikuuta 2025.