Tiimityötaidot Paras hetki päivässä -podcastien teemana, vieraana Satu Rekonen

Millaisia ovat yleisimmät haasteet, joita opiskelijat kohtaavat ryhmätöissä? Mikä tekee toimivan tiimin, mitä tiimityötaidot ovat ja miksi ne ovat tärkeitä? Kuuntele podcastit.
Paras hetki päivässä -psykologipodcast 2021

Ryhmätyötaidot- kuinka luoda toimiva tiimi? Osa 1

Opintopsykologit Paula Sjöblom ja Henna Niiva saivat vieraaksi podcastiin Satu Rekosen keskustelemaan kanssaan ryhmätyötaidoista. Rekonen työskentelee tutkijatohtorina Aalto-yliopiston tuotantotalouden laitoksella.

Rekonen on tutkinut monialaisia tiimejä, jotka työskentelevät monimutkaisten ongelmien parissa ja kehittänyt tiimin sisäistä palautteenantoa tukevanmenetelmän I like, I wish (https://ilikeiwish.org/).

Ensimmäisessä jaksossa Rekonen ja opintopsykologit miettivät, mikä tekee toimivan tiimin, mitä tiimityötaidot ovat ja miksi ne ovat tärkeitä. Keskustelussa pohditaan myös, miten tiimin toimintaa voi tukea ja millaiset käytännöt auttavat ryhmää saamaan kaikkien vahvuudet käyttöön ja yhteistyöstä enemmän kuin yksilöiden summa.

Kuuntele ensimmäinen jakso.

Ryhmätyötaidot- kuinka luoda toimiva tiimi? Osa 2

Toisessa osassa opintopsykologit Paula Sjöblom ja Henna Niiva keskustelevat Rekosen kanssa tiimityön haasteista ja millaisia ovat yleisimmät haasteet, joita opiskelijat kohtaavat ryhmätöissä. He pohtivat myös keinoja, joilla hankaluuksia voidaan ennaltaehkäistä ja millaisista käytännöistä ja menetelmistä on apua hankaluuksien käsittelyssä. Jaksossa keskustelijat myös tiivistävät keskeiset eväät toimivan tiimityökokemuksen rakentamiseen.

Kuuntele toinen jakso.

Lisätietoja:

Kaikki Paras hetki päivässä -podcastit

Kysy lisää tiimitaidoista:

Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Two students fly a kite. Photo: Aleksi Poutanen
Opinnot Julkaistu:

Miten valmistaa opiskelijoita ammattilaisiksi epävarmassa tulevaisuudessa?

Valmistuneet tarvitsevat monenlaisia taitoja tulevaisuuden työelämässä.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.