Tule mukaan Picture a Scientist -elokuvan virtuaalinäytöksiin

Picture a Scientist käsittelee muun muassa naisten kokemaa häirintää ja syrjintää. Elokuvassa annetaan uusia näkökulmia siihen, kuinka tiede voisi olla moninaisempaa, tasa-arvoisempaa ja avoimempaa. Aaltolaiset voivat katsoa elokuvaa virtuaalisesti 11.12. tai 16.12. alkaen.
Photo of Prof. Nancy Hopkins holding up a jar with live fish.
MIT-yliopiston biologian tutkija Nancy Hopkins esiintyy Picture a Scientist -dokumenttielokuvassa.

Miltä tyypillinen tutkija näyttää? Miksi tieteen monimuotoisuus on tärkeää ja kuinka sitä voidaan kehittää?

Picture a Scientist -dokumenttielokuva pyrkii haastamaan tieteessä vaikuttavat näkemykset ja kulttuurin.

Elokuvaa on katsottu monissa yliopistoissa ympäri maailman, ja sitä voivat aaltolaiset katsoa virtuaalisesti 11.12. tai 16.12. alkaen.

Elokuvakokemuksen tarjoaa teknillisen fysiikan laitoksen monimuotoisuudesta ja tasa-arvosta vastaava tiimi.

A drawn image showing three male and one female scientist.

Katsojille on tarjolla myös keskustelufoorumi, jossa voi kertoa näkemyksistään ja jakaa ajatuksia elokuvan katsomisen jälkeen.

Lisätietoa ja rekisteröityminen:

PICTURE A SCIENTIST Documentary Film Screening | Aalto University

URL kopioitu

Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.